Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Тино: Хитът ще накара напълно непознати да се вслушат в теб. Всичко останало е това, което е за твоята аудитория

Музикантът гостува в подкаста “Първа страница” Снимка: Личен архив / Webcafe
Музикантът гостува в подкаста “Първа страница”

"Открадни ме насън и недей да ме будиш..."

Малка е вероятността да не сте чували парчето "Недей да ме будиш" на Тино и Дара Екимова по радиото, онлайн или в някой клуб. Превърна се в хит с 1,3 млн. слушания само в YouTube и продължава ли, продължава да се върти.

Ние обаче видяхме един по-различен Тино да стои на сцената на "Терминал 1" в нощта на 31 декември 2022 г. и последното парти в историята на култовия клуб. Един Тино, който стоеше с китара в ръка под приглушените светлини, и с нея и характерния си глас създаваше вайб, навяващ асоциации с Nine Inch Nails и Depeche Mode.

По това време Тино вече беше набрал немалко инерция - от варненската сцена като ученик, през "Гласът на България", където накара мнозина да въздишат "Ах, този глас!", до самостоятелен албум.

Но без ние слушащите да знаем, в тази декемврийска нощ той всъщност сбъдваше своя мечта пред очите на всички ни, събрали се да изпратим култовия "Терминал 1".

Ще стигнем и до отговора на въпроса "защо", но първо превъртаме лентата малко напред. "Недей да ме будиш" вече е безспорен хит, а Тино посрещна лятото заедно с Графа и общото им парче "Фиаско". Сякаш навлиза в нов етап от кариерата си, но по наши впечатления го прави, стъпил на здрава основа на музикална осъзнатост.

"Хитът е това, което ще накара напълно непознати да се вслушат в теб. Всичко останало е това, което е за твоята аудитория", казва за музиката си и защо не може - и не бива - всяко парче да се създава с идеята да бъде хитово.

Толкова освежаващо е да чуеш нещо подобно. И за Тино то не е просто куха реплика, защото е свързано с разбирането му за връзката между един артист и музиката му от една страна, и артистът и публиката му от друга. Всичко това и още много ви разкрива в този епизод на "Първа страница":

Записваме епизода дни преди неговия 27-ми рожден ден (на 15 юли е, денят на публикуване на статията), но в подкаста Тино ни казва неща, които не сме чували негови по-възрастни колеги да коментират така откровено. Прозренията му показват зрял поглед към музиката като призвание, изкуство и професия, който поглед ще му е от полза и занапред.

"Според мен това е разликата между хоби и професия - когато това, което вършиш, е в полза на някого", казва за връзката между музикант и публика. "Случаите, в които някой ми е споделял как лично на него му е повлияла музиката ми, или това, което правя, или концерта, са тези, в които съм се чувствал най-много като професионалист."

И като стана дума за професионализъм, Тино е на мнение, че съществува изкривена представа за това какво е работа. Не споделя и клишето, че ако правиш това, което обичаш, няма да имаш и един работен ден, защото според него то подкрепя точно тази изкривена представа.

"Работата трябва да е нещо свято, тя трябва да е комбинацията между материалното и духовното. И там, където изпитваме страст и обич - това да превърнем в начина си на прехрана", казва ни.

Имал е предостатъчно примери от музикалната сцена. Оказва се, че след приключенските романи, които е чел като дете, се е прехвърлил към биографиите на музиканти. Историите на Джими Пейдж, Ленард Коен, Depeche Mode и други са го вдъхновявали и му давали пример какво трябва, но и какво не трябва да прави.

Все ценни насоки при изграждането на музикална кариера.

Това ни връща обратно към онази последна за "Терминал 1" вечер, когато той чинно представяше всяко парче на събралата се разнообразна публика, дошла да се сбогува с любимия клуб, важен и за самия Тино.

"Докато се развивахме на клубната сцена във Варна, поглеждах какво се случва в София и "Терминал 1" стоеше в тийнейджърския ми поглед като някаква икона", разказва ни.

Впоследствие, когато започва да свири и в София, завързва контакт с управителя на клуба Мартин Михайлов. "Терминал 1" вече е достижим, но Тино го пази за самостоятелен свой концерт, когато има повод.

"И излезе новината, че предстои да затваря, и си казах: "Леле...", спомня си музикантът. Когато пише на Мартин и изразява разочарование, че няма да има възможност да свири там, управителят на клуба го кани да открие новогодишното парти.

И така Тино започва 2023 г. със сбъдването на една мечта.

А новата година продължава да е добра за него с парчета, които попадат "право в десетката", но и с работата по музика, която да резонира с най-отдадените му почитатели. Може би същите, които ще бъдат там, когато се опита да сбъдне друга своя цел за годината - да запише свой концерт.

А дотогава може да чуете разговора ни с него. За интереса му към психологията, за търсенето на подходящото звучене, за слушането на подкасти, докато шофира, за изкуствения интелект в музиката и още много.

Ако ви е по-удобно, а и за да преминете след това на парчетата на Тино, може да слушате "Първа страница" и в Spotify:

Този епизод достига до вас с подкрепата на Storytel.

Подкастът "Първа страница", общ проект на Webcafe.bg и "С книги под завивките", ви среща с интересни и вдъхновяващи личности от различни сфери, за да ви разкажат те за своите житейски и кариерни пътища, литературни вкусове и всичко друго, за което се сетим да ги попитаме.

Нов гост и нови книжни препоръки ви очакват във всеки следващ епизод на "Първа страница" - винаги в четвъртък на всеки две седмици.

За да не пропускате епизод, може да се абонирате за подкаста на някое от тези места или с всяко приложение за слушане на подкасти:

Apple Podcasts / iTunes

Google Podcasts

Spotify

TuneIn

Blubrry

Castbox

PocketCasts

 

Най-четените