Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бруно Сена отива в Williams?

Бруно Сена се бори да остане във Формула 1
Бруно Сена се бори да остане във Формула 1

Освободеният от Renault Бруно Сена, който довърши сезона вместо Ник Хайдфелд може да остане във Формула 1, ако се окажат верни информациите, че бразилецът усилено преговаря с Williams и ще замени там сънародника си Рубенс Барикело.

В края на изминалия сезон от Williams потвърдиха, че в тима остава вторият пилот Пастор Малдонадо, но съдбата на Рубенс остава неясна. Преди Коледа Барикело се прибра в Бразилия и написа в Twitter, че очаква добри новини от тима за новия сезон. Сега обаче нещата може да се окажат малко по-различни.

В дните преди празниците мениджърът на Бруно потвърди, че преговаря с британския тим, но не пожела да даде повече подробности за разговорите.

Предполага се, че другият сериозен претендент за мястото на Рубенс е освободеният от Force India Адриан Сутил, който отстъпи мястото си на Нико Хюлкенберг.

Преди началото на сезон 2012 във Формула 1 останаха само две свободни места - по едно в Williams и HRT, а кандидатите не са никак малко: Себастиен Буеми, Хайме Алгерсуари, Сутил, Сена, Виталий Петров и Барикело.

Може би доскоро се смяташе, че Сутил е фаворит за мястото в тима на сър Франк. Според Formula Money Сутил е получил 1,5 милиона долара от Force India през 2010 година под формата на заплата, а неговите спонсори са внесли в бюджета на тима 2,5 милиона долара. Все още няма данни за 2011, но се предполага, че през изминалия сезон спонсорите на германеца са били по-щедри и тимът е получил около 5 милиона долара от тях. Но и това не помогна на Адриан да запази мястото си.

Петров също води със себе си спонсори - предполага се, че те могат да подсилят бюджета на тима, който наеме руснака с около 2,5 милиона долара. А и Виталий не е скъп пилот - през 2010 той карал без пари за Renault.

Почти същото важи и са Сена - през 2010 той се състезава без пари за HRT, а спонсорите му наляха около 5 милиона долара в бюджета на испанския опашкар. Не се знае дали Бруно е плащал, за да кара в Renault през 2011, но най-вероятно отговорът е положителен.

И според анализаторите, спонсорите на Сена на практика няма да пречат на компаниите, които подпомагат Williams и това да е от полза за всички.

Основният спонсор на Сена е Embratel, който на пръв поглед е пряк конкурент на AT&T, но всъщност двете компании имат общо минало - през 90-те години на миналия век те бяха собственост на американския телекомуникационен гигант Worldcom. Тогава двете фирми работеха заедно по различни проекти за пренасяне на телефония на големи разстояния в Бразилия. Worldcom фалира през 2004, а сега Embratel сега е собственост на Telmex - мексиканският телекомуникационен концерн, който също присъства във Формула 1 - компанията на Карлос Слим подкрепя пилотът на Sauber Серхио Перес.

Най-важното обаче е, че сега Embratel и AT&T работят в различни отрасли и не са преки конкуренти. Същото важи и за две банкови компании. Сена е подкрепян от Banco Cruzeiro do Sul - бразилска банка, специализирана в банкиране на дребно. В същото време Williams работи с Ridge - инвестиционна компания, която е базирана в Ангола.

Може би спонсорите на Сена ще създадат най-малко сблъсъци с компаниите, които вече са се ангажирали с Williams.

Петров може да предложи парите на руска петролна компания, но това ще е в противоречие с рекламата на венецуелската петролна компания, което подкрепя Малдонадо. Що се отнася до Сутил, той разчита основно на парите на Medion - настоящият собственик на компанията е компютърният гигант Lenovo, който напусна Williams през 2008, при това раздялата не стана по най-приятния начин.

Ако в тима решат да игнорират сложните бизнес връзки, които създават кандидат-титулярите, то сър Франк и Патрик Хед би трябвало да изберат Сутил. Естествено, ако не искат да запазят Барикело, който призна, че само в краен случай ще търси пари, за да запази мястото си в отбора. Без Рубенс, Адриан е най-опитният и успял пилот от всички кандидати. Но във Формула 1 това не винаги е достатъчно.

 

Най-четените