Как феновете на Байерн спечелиха битката за премахване на синьото от екипа

Невинаги желанието на феновете непременно е най-доброто за един клуб. Понякога исканията им са твърде крайни и няма как да бъдат удовлетворени.

Но никое футболно ръководство не е просъществувало, ако тръгне на открита война със запалянковците.

Защото шефовете идват и си заминават, а феновете прекарват десетилетия с радостите и болките на любимия тим.

Почти 30 години трябваше да чакат запалянковците на Байерн, преди да спечелят една много важна за тях битка - тази за премахването на синия цвят от екипа.

Така миналата събота срешу Шалке звездите на баварците захвърлиха сините гащета и от главата до петите бяха в червено - фланелки, шорти и чорапи. Белите ленти на adidas пък отново върнаха отбора към годините, когато всички в Германия го наричаха "червено-белия" тим (Rot-weisse).

В такъв екип Байерн участва в първия си сезон в елита и печели първата си титла. В червено и бяло бранят клуба и бележат голове за него настоящите му ръководители Ули Хьонес и Карл-Хайнц Румениге. И със сигурност са хората от ръководството, които с радост са приели завръщането към корените.

Юп Хайнкес също е бил доволен. Когато под негово ръководство Байерн спечели Шампионската лига през 2013-а, на купата бяха вързани червено-бели ленти, а знаменитият наставник каза: "Ние сме "червено-бялата" машина!". Никаво синьо не спомена той.

Погледнете и морето фенове на клубния стадион. Всичко е червено и бяло, както е записано и в първия параграф в устава на баварския колос.

Историята

Конфликтът между шефовете и феновете пламва още през 1991-ва, когато adidas добавя в клубния екип цвят, който не е записан в устава. Запалянковците скачат на нож от първия мач със сини елементи, но от канцелариите не им обръщат внимание. А от adidas продължават да "рисуват" през годините със синьо, черно и дори златисто, без да им пука нито за устава, нито за привържениците.

След почти 10 години битка, през 2000-та година към феновете се присъединиха и футболистите. По време на празненствата за поредната титла на "Марианплац" Сами Куфур грабна микрофона и запя познатия сега рефрен "Wir wollen rot-weisse trikots" (искаме червено-белите екипи). С него запяха хиляди, но спортният концерн не искаше да отстъпи.

През 2014-а се отвори нова възможност за заличаване на синьото, но тогава Ули Хьонес бе осъден за укриване на данъци, а за председател на Надзорния съвет бе избран Херберт Хайнер, босът на adidas.

По това време бяха изработени екипите с червено-синьото едро райе, които презрително бяха наричани "пижамите" от привържениците.

Запалянковците на Байерн обаче не се предаваха. Щом бяха воювали 23 години, ще воюват и 24, 25, 26, 27...

До гостуването на Шалке, когато войната бе спечелена.

Новините

Най-четените