Люис Хамилтън и Дженсън Бътън донесоха втора поредна победа на McLaren след успеха им Турция, този път в Гран при на Канада на пистата „Жил Вилньов" в Монреал.
Хамилтън поведе колоната, след като стартира от полпозишън, но още в първите обиколки се появиха проблеми със супер меките гуми, с които той стартира в състезанието. Себастиан Фетел, който тръгна с по-твърдите гуми, още в първите обиколки беше по-бърз от Люис и търсеше начин да го изпревари.
Малко по-назад същото се случваше между Дженсън Бътън и Марк Уебър, като Марк успя да изпревари световния шампион в завой №8. Малко след това Бътън направи първото си спиране в бокса, за да се отърве от меките гуми.
Скоро след това, в една обиколка, същото направиха Хамилтън и Алонсо, като във второ поредно състезание Люис загуби позиция в пита, тъй като на излизане към пистата Фернандо успя да го изпревари.
Малко по-късно двамата, заедно с Бътън вече вървяха с темпото на лидера Уебър и започнаха да застигат двамата пилоти на Red Bull пред тях. Това накара Кристиан Хорнър да извика пилотите си в бокса - първи спря Уебър, чийто гуми бяха по-сериозно пострадали заради атаките му в началото на състезанието докато се опитваше да си пробие път напред.
В този момент екипът на Red Bull раздели стратегиите на двамата пилоти на тима - Уебър продължи с по-твърдите, а Фетел получи шанс за направи задължителния стинт с по-меките гуми.
Спирането в бокса на Фетел за кратко изведе Себастиен Буеми начело в състезанието, но съвсем скоро Алонсо и Хамилтън го догониха.
Буеми се упъти към бокса, а Хамилтън пробва атака срещу Алонсо, която се оказа успешна и го изведе от трето на първо място.
Хамилтън задържа Алонсо зад себе си в продължение на 15 обиколки, но испанецът постоянно увеличаваше натиска срещу Люис. Алонсо пробва атака с по-добро ускорение на излизането от обратния завой, този ход се оказа успешен, на спирането за последния шикан двамата се изравниха и Хамилтън влезе в бокса.
Алонсо спря две обиколки по-късно и имаше шанс да запази лидерството, но загуби много време докато изпревари изостаналия Карун Чандок. Докато това стане Алонсо се озова зад Хамилтън.
Фетел спря заедно с Хамилтън в бокса, но Уебър остана на пистата. В 36 обиколка Хамилтън, Алонсо и Бътън вече догонваха Уебър, който беше изправен пред стратегическа дилема: гумите му вече не бяха в добро състояние, но ако беше спрял в бокса, то щеше да му се наложи да завърти повече обиколки с по-меките гуми.
Хамилтън и Алонсо вече го догонваха и в 49 тур Хамилтън го изпревари на влизането в завой №1. Алонсо кара зад Уебър до края на обиколката, което осигури аванс на Люис начело на колоната. В края на обиколката Марк все пак спря в бокса, а Алонсо получи шанс отново да догони Хамилтън.
Но Фернандо не успя да подобри темпото си и Бътън започна да го застига. В 55 обиколка Алонсо отново застигна Чандок, забави се при изпреварването му и Бътън се възползва от шанса си и го изпревари като излезе на втора позиция.
В същото време темпото на пилотите на Red Bull спадна, двамата бяха посъветвани от бокса да върнат газта заради неизвестен проблем и в двете коли. Все пак Уебър догони Фетел, но преди да го атакува състезанието свърши. Фетел завърши четвърти, а Уебър остана пети.
Пред тях Хамилтън спечели, на 3 секунди вървеше Бътън, който остана втори, а Алонсо беше на десетина секунди от победителя.
Шестата позиция остана за Нико Розберг, който записа няколко най-бързи обиколки, но не участва в кой знае какви битки по пистата.
Което не може да се каже за неговия съотборник Михаел Шумахер, който загуби мястото си в зоната на точките в последната обиколка на състезанието. Точно в нея Шуми беше изпреварен от двамата пилоти на Force India Витантонио Лиуци и Адриан Сутил. Освен това Михаел записа няколко излитания от пистата, както и няколко спорни маневри, които възпрепятстваха сериозно съперниците му, които се опитваха да го изпреварят. Първо Роберт Кубица се опита да изпревари Михаел в завой №3, но и двамата се озоваха в зоната за сигурност, като Шумахер успя да запази позицията си. Германецът спира три пъти в бокса и в последните обиколки кара със супер меките гуми, които на края едва държаха колата на пистата. Така Буеми успя да го изпревари в борбата за осмото място.
Следващият, който догони Шуми беше бившият му съотборник във Ferrari Фелипе Маса, който още след старта се удари с Лиуци и вече се изкачваше в класирането. Маса успя да мине отново Лиуци, после изпревари и другата кола на Force India, карана от Сутил в завой №6. Но при Михаел нещата се объркаха - Фелипе атакува в последния шикан, Михаел му затвори външната траектория, избута го в тревата и при удара предното крила на Маса за втори път клюмна към пистата. Този инцидент остана за тълкуване от стюардите след състезанието.
Но в последната обиколка Лиуци успя да изпревари Михаел - двамата се бореха гума до гума, но Шуми излезе от пистата в завой №8, а от това се възползва и Сутил, който също мина напред, а 7-кратният световен шампион остана 11-и на финала.