Вторият пилот на Renault във Формула 1 Виталий Петров може и да не успее да запази мястото си в прогресиращия тим за следващия сезон, но има огромни шансове да остане в световния шампионат.
Петров дебютира във Формула 1 през този сезон след като пред 2009 спечели вицешампионската титла в GP2, а се смята, че спонсорите му дават около 15 милиона долара в бюджета на тима на френския автомобилен гигант.
Виталий доказа, че може да е много бърз, но в някои състезания просто му липсваше късмет, понякога допуска грешки, типични за новаци и му е много трудно да се движи с темпото на много по-опитния Роберт Кубица.
Според швейцарското издание Motorsport Aktuell Петров ще остане във Формула 1 и догодина, като ще запази връзките си с Renault, макар че ще кара за друг отбор.
Сайтът на списанието твърди, че шефовете на Renault все още не са решили да задържат руснака за догодина, тъй като имат съмнения дали той ще е полезен за развитието на болида през 2011 - основно заради това, че му липсва опит.
Motorsport Aktuell прогнозира, че най-добрата възможност за Петров ще се отвори в Lotus, като тимът полага сериозни усилия да смени моторите си Cosworth с тези на Renault за догодина.
За мястото на Петров в Renault амбиции имат няколко много по-опитни пилоти, и тримата германци: Тимо Глок, Ник Хайдфелд и дори звездата на Force India Адриан Сутил.
Последният може би е с най-големи шансове, тъй като е бърз, стабилен, печели редовно точки и има голям спонсор зад гърба си - Medion, който лоялно го следва в развитието му на пилот.
На "Спа" Сутил беше попитан дали наистина има амбиции да става съотборник на Кубица, но германецът отговори, че първата му опция за 2011 остава Force India.
В началото на седмицата пък се появиха информации, че Renault може да си върне контрола над тима във Формула 1. В края на миналата година френският гигант продаде 85% от акциите в отбора на базираната в Люксембург финансова компания Genii Capital. Веднага след това тимът се сдоби с ново ръководство и започна да гради нов имидж, въпреки че запази името си.
Предполага се обаче, че новите собственици имат проблеми с финансирането на тима, а представянето на отбора рязко се подобри след първите няколко състезания, така че моментът за завръщането на Renault е повече от добър.
Заедно с това се подобряват и финансовите резултати на Renault - печалба от малко над 1 милиард долара за първата половина на 2010 и повишаване на оборота с 23% до 25 милиарда долара.
Но тази информация не е потвърдена нито от Renault, нито то Genii Capital и това едва ли ще стане скоро.