Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Роналдо е след Ди Стефано и Раул, а Бензема не рекламира бира, защото е мюсюлманин

Истината е, че Кристиано никога не бе признат за най-великия футболист на Реал от хората в клуба. Защото на институционално ниво най-ярката клубна легенда е Алфредо ди Стефано, а на второ място е Раул Гонсалес Бланко. Чак тогава идва ред на Роналдо.
Методи Шуманов (вдясно)

Знаете ли защо Кристиано Роналдо си тръгна от Реал Мадрид? Ако си мислите, че става дума за пари, най-вероятно сте прави, но само донякъде. Истината е, че Кристиано никога не бе признат за най-великия футболист на Реал от хората в клуба. Защото на институционално ниво най-ярката клубна легенда е Алфредо ди Стефано, а на второ място е Раул Гонсалес Бланко. Чак тогава идва ред на Роналдо.

Няма никакво значение, че за деветте години, които прекара на "Сантяго Бернабеу", Кристиано изигра 438 мача, в които отбеляза... 451 гола. С други думи - португалецът е вкарал повече от гол на мач, превръщайки се в най-резултатния футболист в историята на Реал...

Но дали е най-великият? Ето ви един красноречив пример: в профилите си в социалните мрежи, в които Реал има над 230 млн. последователи, в пост за Роналдо никога не е използвано емоджито на... коза (бързо пояснение - английската дума за коза goat се ползва и като абревиатура за greatest of all time, или "най-великият за всички времена"). За сравнение - в социалните профили на Барселона козата често стои до името на Лео Меси, за когото на "Камп Ноу" нямат спор дали е най-велик, или не.

Паркомястото на Кристиано на Валдебебас

В първите 24 часа след трансфера на Роналдо в Ювентус от Реал изгубиха над 1 млн. свои последователи във Facebook, Twitter и Instagram, които са много повече фенове на португалеца, отколкото на Кралския клуб. В същото време пък Юве спечели внезапно над 4,7 млн. нови последователи, но така е в свръхкомерсиалния свят на днешния футбол, независимо дали ни харесва.

Т.нар. суперклубове като Реал, Барса, Юве, Байерн, Манчестър Юнайтед, Ливърпул и др. много отдавна са спрели да се възприемат само и единствено като футболни клубове. Те гледат на себе си като мултимилионни компании (каквито и са в действителност), които категорично са надхвърлили чисто футболните измерения, в които оперират.

Ето ви още един пример: попитайте когото и да е от директорите в Реал кой е техният най-голям конкурент и едва ли някой ще ви каже "Барселона".

Знаете ли какъв ще е най-честият отговор? "Най-големите ни конкуренти в момента са развлекателни платформи като Netflix, Amazon Prime, HBO и др." - така ще ви кажат хората от Реал.

И ето какво всъщност имат предвид - стратегическото мислене в Реал (а и в останалите суперклубове) е на такова ниво, че те смятат днешния зрител за свръхзадоволен, що се отнася до опции за развлечение. И гореизброените платформи с техните сериали (особено Netflix, които пускат по 10 епизода наведнъж) крадат от времето на футболния фен. До степен, в която човек може да реши да си остане вкъщи, вместо да отиде на стадиона, а впоследствие да си пусне сериал, вместо да гледа мач. И тогава рано или късно тази тенденция ще се отрази върху приходите на клубовете.

Неслучайно, президентът на Наполи Аурелио де Лаурентис предложи футболните мачове да се играят в две полувремена от по 30 минути, защото според него "90 минути са твърде много и често отегчават хората до смърт".

Ето защо маркетинг машината на "Бернабеу" никога не спира да работи, опитвайки се да направи продукта "Реал" възможно най-атрактивен.

В Мадрид имат десетки спонсори, разпределени в различни категории - глобални, регионални, национални. По традиция рекламодателите обикновено използват между трима и петима играчи на Реал в своите кампании, защото ако сложат лика само на един футболист, може да се получи объркване, че само той е рекламно лице на бранда.

Има обаче и изключения.

Като Карим Бензема, например, който много рядко може да бъде забелязан в проекти и събития, свързани с Mahou, официалния бирен партньор на "белите". Причината? Религиозна.

Бензема е мюсюлманин и не консумира алкохол. Това е и мотивът му да участва в кампании на пивоварната само със специалните й продукти, които съдържат 0% алкохол. По същата причина французинът се появява рядко и в промоции на компаниите за спортни залози, които си партнират с Реал.

В този ред на мисли още преди години Кралския клуб премахна кръста от емблемата си за продуктите, които се продават в Близкия изток. Когато се стремиш да поддържаш годишни приходи от 750 млн. евро, всеки клиент е ценен.

 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените