Световният шампион във Формула 1 Себастиан Фетел продължава победния си ход през новия сезон - с първо място в Гран при на Малайзия, втори кръг от надпреварата за 2011. И успехът на германеца е още по-ценен заради факта, че той кара без система KERS през по-голямата част на състезанието на писта, където тази система се смята за изключително необходима.
Втори остана Дженсън Бънтън, а Ник Хайдфелд осигури втори пореден подиум на Renault в рамките на два старта този сезон.
Ник успя да се защити от атаките на другия пилот на Red Bull Марк Уебър в последните обиколки, а преди това австралиецът успя да си пробие път в челото, въпреки изоставането си на старта. Фелипе Маса и Фернандо Алонсо завършиха пети и шести за Ferrari, а испанецът загуби няколко позиции в края на надпреварата след удар в колата на Хамилтън.
Фетел поведе колоната още на старта и влизането в първия завой, но зад него беше изключително напрегнато. Атакувайки от външната страна Хайдфелд и съотборникът му Виталий Петров излязоха втори и пети в първия завой, а стартираха шести и осми. Ник се нареди пред Хамилтън и Бътън, а Петров изненада двамата пилоти на Ferrari.
Началото на надпреварата беше кошмарна за Уебър, който загуби няколко позиции веднага след старта заради неработещата система KERS в колата му, а в първата обиколка беше догонен и изпреварен и от Камуи Кобаяши.
Преди първите спирания в бокса Хейдфелд не беше много по-бавен от Фетел и разликата между тях стигна 7 секунди при смяната на гуми. След това обаче Ник поизостана, а това позволи на двамата пилоти на McLaren и Алонсо да се пробват да догонят Фетел.
Люис успя да намали аванса на водача на под 4 секунди, а Алонсо изпревари Бътън в първия завой след старта и започна да гони Хамилтън.
След вторите от общо три спирания в бокса за лидерите водачеството на Фетел изглеждаше още по-уязвимо. Тогава се появиха проблеми и в неговата система KERS и пилотите на McLaren очакваха да получат шанс по-лесно да го догонят. Но стана точно обратното - Фетел започна да увеличава аванса си.
Във втората половина на състезанието Бътън отново се активизира, като си върна третото място от Алонсо след вторите спирания в бокса. След това Бътън изпревари и Люис, който се забави в бокса заради проблем при смяната на предна лява гума.
След това Бътън започна да се доближава до Фетел, а Хамилтън вече изоставаше с последния си комплект гуми, които бяха твърди сликове. Алонсо бързо го догони, но се оказа, че подвижното му задно крило на работи и изпреварването щеше да е трудно. Все пак Фернандо опита и в завой №3 в 45 обиколка пробва атака, но удари предното си крило в задната дясна гума на Хамилтън и от това последва задължително влизане в бокса за нов нос на колата му.
След това Хамилтън беше догонен и от Хайдфелд, който го изпревари в завой №1 с използването на подвижното крило, а малко по-късно в челото се върна и Уебър, който също имаше проблеми с колата - без KERS и с 4 спирания в бокса. Люис излетя от пистата за кратко, което позволи на Марк да го изпревари без рискове, а веднага след това Хамилтън спря за 4-и път в бокса.
До финала Фетел нямаше проблеми с Бътън, а Хайдфелд опази третото място от Уебър.
Алонсо догони Маса в последните обиколки, но нямаше как да изпревари съотборника си, а двамата с Хамилтън се задоволиха с шестото и седмото място.
Петров имаше огромни шансове да завърти седми, но в 53 обиколка излетя от пистата, тръгна да се връща и налетя на отводнителна канавка, като след удара колата му отскоми1 метър във въздуха и при приземяването всичко в болида спря.
Стартиралият десети Кобаяши кара само с две спирания в бокса и финишира осми, като проведе няколко зрелищни битки с Михаел Шумахер, който остана девети. Другият пилот на Mercedes Нико Розберг потъна в класирането в първата обиколка и така и не успя да се върне по-напред, като на финала беше зад двете коли на Forcr India, а Пол ди Реста взе точка в едва второто си състезание във Формула 1.
Хейки Ковалайнен донесе 15-о място на Lotus, веднага зад двамата пилоти на Toro Rosso, а до финала не успяха да стигнат двете коли на Williams, както и героят от Мелбърн Серхио Перес със Sauber, който спря заради повреда, получена след минаването върху отломки от други коли, останали на пистата.