Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Фернандо Алонсо: Изпреварванията няма да станат по-лесни

Фернандо Алонсо е скептичен към промените в правилата за новия сезон Снимка: getty images
Фернандо Алонсо е скептичен към промените в правилата за новия сезон
В челото на колоната силите остават изравнени, смята Алонсо Снимка: Getty Images
В челото на колоната силите остават изравнени, смята Алонсо
Испанецът се надява новите правила да помогнат срещу по-бавните болиди Снимка: Getty Images
Испанецът се надява новите правила да помогнат срещу по-бавните болиди

Въпреки промените в правилата във Формула 1 изпреварванията през новия сезон няма да станат по-лесни, е мнението на двукратния световен шампион Фернандо Алонсо след първите две тестови сесии през 2011.

ФИА въведе подвижни задни крила на болидите и върна системата KERS за новия сезон с надеждата, че това ще доведе до повече успешни атаки на пистата, тъй като зрителите от години недоволстват, че във Формула 1 няма достатъчно изпреварвания.

Всички тимове изпробваха новите подвижни задни крила по време на първите тестове, но реалният ефект от работата им ще стане ясен чак по време на първото състезание за годината - Гран при на Бахрейн в средата на март.

Ограниченията в използването на подвижното крило от атакуващите пилоти прави прилагането му още по-трудно. Пилотът ще има право да се възползва от по-високата скорост, която дава подвижната част на задното крило, елиминираща притискането на колата към пистата в зона с дължина 600 метра в края на основната права на пистата, ако обаче е успял да се доближи на 1 секунда от колата пред него, като засичането става преди навлизането на двата болида в зоната.

От ФИА обявиха, че няма проблем зоната за изпреварване да бъде удължена или скъсена, за да е сигурно, че ще има изпреварвания, но те няма да стават прекалено лесно.

Според Алонсо обаче дължината на зоната за изпреварване няма значение, тъй като изравнените сили на болидите в челото на колоната ще направят изпреварванията много трудни. Въпреки опитите на пилотите.

"Ако колата пред теб върви само с една десета от секунда по-слабо време от твоето, то подвижното крило няма да е достатъчно за изпреварване - обясни Фернандо пред вестник Gazzetta dello Sport.

"Подвижното крило ще помага, когато изпреварваш кола, която е със секунда или две по-бавна на обиколка. Може би целта на новото правило е да улесни изпреварванията, когато има опасност състезанието ти да бъде провалено от много по-бавен автомобил, който нямаш възможност да изпревариш. При мен това се случи в Абу Даби, когато не можах да мина пред Виталий Петров. Но изпреварванията в челото ще си останат трудни, както беше през 2010."

Алонсо загуби битката за световната титла в последното състезание за миналия сезон, след като след първите спирания в бокса в Абу Даби се оказа зад втория пилот на Renault Виталий Петров, не успя да го изпревари до финала и завърши едва 7-и, далеч от новия световен шампион Себастиан Фетел, който с победата взе и титлата.

Техническият директор на Williams Сам Майкъл е на мнение, че ограничението в дължината на зоната за изпреварване - 600 метра, ще е допълнителна трудност за пилотите, въпреки че според него, по-консервативният подход е добро начало в решаването на този проблем.

"Не мисля, че тези 600 метра ще са ефективно решение - заяви Майкъл. - Тази зона трябва да е доста по-дълга. За да е ефективна тази зона, тя трябва да покрива цялата стартфинална права.

Но решението зависи от това, какво искаш да постигнеш. Ако искаме да направим невъзможните сега изпреварвания възможни, то това е правилното решение. Не смятам, че ще стигнем до положението, в което едни пилоти да задминават другите като спрели. Правилото не е достатъчно силно, за да даде такъв резултат."

 

Най-четените