Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Официално: Pirelli сменя Bridgestone

Pirelli сменя Bridgestone във Формула 1 Снимка: Getty Images
Pirelli сменя Bridgestone във Формула 1

Световният съвет за моторни спортове на ФИА днес официално обяви, че новият доставчик на гуми на отборите във Формула 1 от следващия сезон за три години напред ще е италианският гигант Pirelli.

Pirelli се завръща във Формула 1 след 20-годишна пауза, а сега италианците успяха да се преборят с Michelin, като французите искаха да има конкуренция между доставчиците на гуми, но Pirelli прие условията на ФИА да доставя гуми на всички тимове.

Забавянето на избора на новия доставчик на гуми успя да изнерви всички отбори, като от тях започнаха да се чуват гласове, че е по-добре Bridgestone да остане за още един сезон, тъй като тимовете вече работят по колите за 2011 година, а характеристиките на гумите са важни за развитието на новите шасита.

За последно Pirelli доставя гуми във Формула 1 през 1991, когато работи с Tyrrell, Brabham, Dallara и Benetton, а останалите тимове получаваха гуми от Goodyear.

Трикратният световен шампион Нелсон Пикет донесе последната победа на Pirelli във Формула 1 в Гран при на Канада през 1991, след като Найджъл Менсъл с Williams отпадна заради повреда в последната обиколка на състезанието.

Преди това Pirelli записа пет сезона във Ф1 без победа, но най-успешните сезони на италианците в световния шампионат са първите години след 1950.

За 2011 ФИА връща във Формула 1 и правилото за 107 процента - от догодина пилотите, чието време е със 7% по-лошо от това най-бързия в първата част на квалификацията, няма да могат да стартират в състезанието.

Правилото за "107 процента" се прилагаше до края на 2002 година, а за догодина ще се окаже сериозно препятствие за част от новите тимове във Формула 1.

Ако това правило действаше тази година, то пилотите на HRT нямаше да могат да стартират в Бахрейн и Малайзия, а на "Сепанг" до старта нямаше да бъде допуснат и Лукас ди Граси с Virgin.

Освен това, Бруно Сена нямаше да бъде допуснат до старт в Барселона - макар и само с 0,01 секунда над 107-те процента, а Карун Чандок нямаше да може да стигне до стартовата решетка в Канада.

За догодина ще има промяна и правилата за задните крила - те ще бъдат с подвижни части, което ще позволява по-слабо притискане на колата на дългите прави, а оттам болидите ще развиват по-висока максимална скорост. От тази промяна ще могат да се възползват само пилотите, които преследват свои съперници на пистата и новите правила трябва да спомогнат да увеличаване на изпреварванията. Като допълнение към това правило идва и забраната за F-duct системите за 2011, които дават същия ефект на правите.

 

Най-четените