Предстоящият старт от Формула 1 този уикенд - Гран при на Германия отбелязва поредния важен момент в развитието на сезон 2010 - може би една от последните възможности за преследвачите да догонят лидерите или пък това ще е поредното състезание, в което пилотите на McLaren и Red Bull ще продължат да се откъсват напред.
В класирането Люис Хамилтън води пред Дженсън Бътън, а след тях Марк Уебър има малък аванс пред Себастиан Фетел. Само те успяха досега да прескочат границата от 100 точки, а петата позиция е за аса на Ferrari Фернандо Алонсо, който явно също се поддава на напрежението в Маранело и започна трескаво да обяснява, че успехите преди лятната пауза са много важни.
Встрани от разправиите в Red Bull двамата пилоти на Мартин Уитмарш запазват добрите си отношения, а промените по колата, които не сработиха на „Силвърстоун" ще бъдат използвани на „Хокенхайм". Което най-малкото означава, че дори и да са по-бавни в квалификацията, Бътън и Хамилтън отново ще могат да се надяват на много добро състезателно темпо и ако Фетел и Уебър не демонстрират някоя голяма изненада в работата с гумите или още по-добра скорост в бързите участъци на германската писта, то битката между карето лидери в класирането отново ще е много оспорвана.
Тук обаче трябва да включим в сметката и Фернандо Алонсо, който още след финала на „Силвърстоун" прогнозира, че в Германия Ferrari няма да отстъпва на темпото на Red Bull. В интерес на истината в последните две състезания Фернандо загуби точки заради лош късмет, въпреки че имаше скорост, с която можеше да се бори поне за място на подиума. И сега в Германия целта е точно такава. Защото лятната пауза наближава, а шефът на тима Стефано Доменикали вече обяви, че една победа преди паузата е задължителна, обаче не успя да каже къде точно ще дойде тя. Ако това изоставане на Скудерията спрямо лидерите се запази, то това автоматично ще извади Алонсо от списъка с претендентите за титлата, при това съвсем скоро.
Германската звезда на Red Bull Себастиан Фетел заяви, че домашното му състезание не е повод за допълнително напрежение върху него преди старта на „Хокенхайм". Но всички пилоти казват така за домашните си надпревари, всъщност обаче е точно обратното - натискът да се представиш добре пред родна публика е жесток и мнозина не успяват да се справят по най-добрия начин с него. Справка - Марк Уебър и карането му в Австралия.
Тази година на стартовата решетка има шестима германски пилоти, което може да отклони леко вниманието от Фетел, но все пак във фокуса на медиите ще са той - заради битката за титлата и разприте в Red Bull и Михаел Шумахер - заради трудното му завръщане в елита на автомобилния спорт.
В последните десет години германските пилоти имат пет победи у дома, като заслугата за това е изцяло на братя Шумахер - четири за Михаел и една за Ралф. Сега вече е време да излезем от семейната традиция - поне такива са реалистичните очаквания в падока преди началото на уикенда.
Гран при на Германия ще е много важно състезание - защото развръзката в битката за титлата се приближава и всяка грешка или успех оттук нататък ще имат двойна цена. Летните стартове не прощават, а тимовете работят на пълни обороти преди паузата, за да подобряват колите си за всяко състезание. Което означава, че точно тази надпревара може да доведе до преразпределение на силите в боксовете.
А и „Хокенхайм" е подходящо място за развиване на интересните теми от изминалите две седмици - дали наистина Жак Вилньов ще се завърне във Ф1 със собствен тим и с/без либийски пари, ще купи HRT това, което остана от Toyota, на какъв принцип върви ротацията на пилотите при Хосе Рамон Карабанте и т.н. Формула 1 ражда интересни истории, но те първо трябва да бъдат изровени от тоновете клюки. Затова и понякога състезанията остават встрани.
Сега обаче няма такава опасност.