Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Маса сменя Малдонадо в Williams?

Фелипе Маса е кандидат №1 за Williams
Малдонадо иска мястото на Райконен, който отива във Ferrari Снимка: getty images
Малдонадо иска мястото на Райконен, който отива във Ferrari
Никола Тод и баща му Жан Снимка: Getty Images
Никола Тод и баща му Жан

Тимът от Формула 1 Williams може да се раздели с венецуелския си пилот Пастор Малдонадо, а на мястото му да дойде Фелипе Маса от Ferrari, който остана без отбор за догодина. Информацията е на бразилския вестник O Estado de S. Paulo.

Според изданието, в момента текат усилени преговори между мениджмънта и спонсорите на Малдонадо, които уговарят напускането му с шефовете на британския тим.

Може да се предположи, че 28-годишният Малдонадо вече няма търпение да чака подобряване в представянето на Williams, въпреки че личният му спонсор - венецуелската петролна компания PDVSA има договор с тима за още две години. В Williams пък бяха принудени да признаят, че новият им автомобил за сезон 2013 се е получил доста слаб.

„Никога досега не съм виждал състезателна кола, която да реагира толкова малко на промените, които правим по нея", призна тим мениджърът на Williams Дики Станфорд, който коментира защо Малдонадо е успял за спечели само една точка през 2013 зад волана на FW35.

Според анонимен източник от тима обаче, Малдонадо също има вина за слабото представяне на Williams този сезон.

„Малдонадо продължава да прави много грешки - обясни източникът от Williams. - В Корея няколко пъти му казахме след последното му спиране в бокса, че трябва да кара по-внимателно, да не товари много предна дясна гума и ако може да не се впуска в двубои с други пилоти, за да докара без проблеми колата до финала. И какво направи той? Подкара като луд и унищожи гумите си за три обиколки."

Освен това Пастор успя да вбеси шефовете си и в Япония в неделя, след като атакува опасно съотборника си Валтери Ботас в битката за 16-ото място в последния завой на последната обиколка на състезанието.

Според германското списание auto motor und sport и O Estado de S.Paulo, Малдонадо се надява да се пребори за мястото на Кими Райконен в Lotus.

В тима предпочитат да привлекат Нико Хюлкенберг, но това ще зависи от постоянно отлаганата сделка за една трета от тима, която трябва да бъде продадена на групата инвеститори, обединени в консорциума Quantum. Ако това стане, финансовата криза в Lotus ще бъде решена и тимът ще може да наеме пилот, който не води спонсори със себе си - Хюлкенберг, а не Малдонадо.

„От Quantum постоянно ни повтарят, че идват, че сделката ще стане, но засега нищо не се случва", заяви източник от Lotus.

И заради забавянето на Quantum, шансовете на Малдонадо се увеличават. Държавната петролна компания PDVSA, която е негов спонсор, дава 35 милиона евро на сезон на Williams. Ако Пастор напусне Гроув и договорът на PDVSA с тимът бъде развален, тези пари ще се насочат към Lotus.

Според ams, временният шеф на Williams Клеър Уилямс наскоро е била в Каракас за преговори с PDVSA, като се очаква, че петролната компания ще плати милиони, за да се измъкне предсрочно от договора с британския тим.

След засилените преговори на Williams с PDVSA стана ясно, че натискът е организиран от Никола Тод - синът на президента на ФИА Жан Тод, който е мениджър на Малдонадо. Както и на Фелипе Маса. Ако Тод успее да намести Малдонадо в Lotus, а Маса в Williams с пари от бразилските му спонсори, Никола със сигурност ще спечели наградата „Мениджър на годината".

Предполага се, че спонсорите на Маса, сред които е и местната петролна компания Petrobras се готови да инвестират 6 милиона евро за догодина в тима, в който кара Фелипе.

„Тази година се оказа много трудна за Пастор, тъй като той кара болид, с който не може да печели точки - обясни Никола Тод. - Тимът трябва да направи нещо по въпроса и знам, че те работят усилено. Според мен, догодина Williams ще е отлична възможност за Фелипе Маса", обясни Никола Тод.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените