Месеци преди световното босът Хуан Карлос Родригес отправи предизвикателство към техниците и инженерите на своята телевизия Унивижън: Можете ли да вкарате световното първенство по-бързо от конкуренцията в домовете на американците?
След седмици работа и 500 000 долара за нови технологии, Унивижън удари на Мондиала ESPN и ABC с малко, но... решително. Тези 1-2 секунди, с които картината и звукът влизат по-бързо в дома ви, се оказа с невероятен ефект. Какъв по-голям кеф от това да викнеш "Гооол" преди съседа да знае още дали топката е във вратата!?
Това е тв каналът, за който работи и Христо Стоичков - най-популярната в Америка испаноговоряща телевизионна медия. Българинът бе звезда на Мондиала - гост коментатор, шоумен, анализатор, лице.
А световното се оказа рекордният удар на Унивижън. Че спечелиха в Лос Анджелис, Маями и Хюстън не е изненада - латино аудиторията на сокъра там е огромна. Но те доминираха и пазара на Ню Йорк за някои мачове!
Стигнаха 80 милиона зрители, което е с 60 процента повече от постиженията им на Мондиал 2010. Най-гледан в Щатите бе мачът Аржентина - Белгия, приковал над 21 милиона пред екраните. Само испаноговорящи потребители в Съединените щати!
Армии от фенове на играта използваха и безплатния стрийм, който телевизията осигури за таблети, мобилни телефони и лаптопи. Така те не изпуснаха мач и на работното си място. Което им даде още по-голяма популярност.
Медийната машина се притежава от консорциум, оглавяван от Хаим Сабан. Те купиха Унивижън груп през 2007-а за около 13,7 милиарда долара.
Сега цената и е поне 20 милиарда, с потенциала и развитието на медията сред испаноговорящата аудитория на САЩ. А през 1955-а телевизията е локален канал в Сан Антонио, гледан от няколко квартала латино зрители.
Днес излъчва финала на световното за 80 милиона в САЩ, Канада и Мексико, в студиото са Стоичков и Уго Санчес, гостува Марадона и картината изпреварва с няколко секунди тази на конкуренцията в домовете на втренчените в телевизора американци.
Та кой е големият победител от световното?