Запазването на руснака Виталий Петров като пилот на Renault за сезон 2011 във Формула 1 е било голям риск, обяви шефът на тима Ерик Булие.
Петров, който миналата година дебютира във Формула 1 миналата година, стартира в първото състезание този сезон - в Австралия, с трето място, победен само от световния шампион Себастиан Фетел и Люис Хамилтън.
Първият сезон на Петров във Формула 1 се оказа разочароващ - той направи много грешки и събра едва 27 точки, като съотборникът му Роберт Кубица събра 109. Основно заради малкото точки на Петров Renault загуби битката с Mercedes за четвъртото място в класирането при конструкторите.
През зимата упорито се говореше, че Петров ще бъде освободен от тима, освен ако неговите спонсори, водени от руския автомобилен производител Lada, в който е съсобственик е Renault, не осигурят още пари в бюджета на тима. Според някои източничи в падока, спонсорите на Петров осигуряват около 15 милиона долара, за да кара той във Формула 1.
Освен това, в последното състезание за миналата година Петров успя да убеди шефа си, че има място в световния шампионат - руснакът кара много силно и завърши шести, като успя да задържи зад себе си един от претендентите за световната титла през 2010 Фернандо Алонсо, който се опитваше да си пробие път напред. Точно неуспешната битка на Алонсо с Петров го лиши от шанс за третата световна титла.
След края на сезона Петров проведе няколко дълги разговора с Булие и дори се премести да живее в Англия, за да е по-близо до базата на тима и да може да общува ежедневно с инженерите и екипа.
И в първото състезание тази година Петров се пребори за третото място, като на старта се измъкна от шесто на 4-о място, а след това се справи с Алонсо в борбата за последното място на подиума.
След финала Булие обяви, че е "много щастлив и облекчен", тъй като Виталий е оправдал надеждите, които босът на тима е вложил в него.
"Миналата година Виталий направи няколко добри състезания, но допусна и много грешки, така че аз го бях поставил под сериозно напрежение - обясни Булие. - Прекарах много време в разговори с него, исках да разбера какво не е наред и защо той допуска толкова много грешки.
"Прекарахме доста време заедно, успяхме да изградим около него среда, която да му помогне да се представи по-добре във Формула 1, той вече живее в Англия, така се вписва по-успешно в културата на Формула 1.
"Освен това трябваше да му помогнем да обяснява по-добре какво се случва с колата, трябваше да намерим начин да предава събраната от него информация по-коректно на инженерите, оттам да направим колата му по-бърза, както и да може той да осъзнае по-лесно какво очаква във всеки един момент от него тимът.
"От страна на Виталий знаехме, че той е готов да вложи целия си талант, за да успее.
"Решението да го задържим в тима за 2011 не беше никак лесно, тъй като вече нямаше да имам извинения, ако той се беше провалил в две поредни години."
Въпреки че Петров постигна в Австралия най-добрия си резултат във Формула 1, Булие е на мнение, че още е рано да смятаме руснака за тим лидер на Renault.
През миналата година №1 в тима беше Роберт Кубица, който обаче катастрофира тежко в рали през февруари и все още не е ясно дали ще успее да се върне във Формула 1 след операциите, които преживя в Италия.
На негово място тимът нае опитния Ник Хайдфелд, но германецът се представи много слабо в Мелбърн и беше далеч зад Петров, както в квалификацията, така и в състезанието.
"Не можем да направим един млад пилот лидер на отбора, все пак той има само един сезон във Формула 1 зад гърба си - обясни Булие. - Но ако успее да се пребори да стане лидер на тима, то аз ще съм щастлив и ако продължи да се представя както кара в неделя, то аз ще съм повече от щастлив."