Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Останаха само две свободни места

Рубенс Барикело остава фаворит за мястото в Williams
Рубенс Барикело остава фаворит за мястото в Williams

До началото на първите тестове преди сезон 2012 във Формула 1 остава малко повече от един месец, а в средата на март е и първото състезание. Няма много време, но няма и много свободни места на стартовата решетка - само две. Доста отбори си намериха новите пилоти в седмиците преди Коледа, като най-активно действаха Lotus Renault, Toro Rosso и Force India. Там вече всичко е ясно.

Но какво ще се случи в Williams и HRT?

Претендентите за второто място в тима на сър Франк не са никак малко, но фаворит си остава досегашният титуляр Рубенс Барикело. Бразилецът е изборът на инженерите на тима - те оценяват високо възможностите му и останаха много доволни от карането му в края на сезон 2011. В същото време, другият сериозен претендент - Адриан Сутил също не е за подценяване - германецът е опитен, бърз и ще осигури и спонсорски пари. Той също направи някои много силни състезания в края на 2011.

Но според списание Auto Motor und Sport, Сутил е искал да подпише само за една година с Williams, за да може да съхрани шансовете си за мястото на Фелипе Маса във Ferrari, което най-вероятно ще се освободи за сезон 2013.

Дали тези шансове на Сутил са реалистични, само времето ще покаже. Но най-вероятно, преди началото на 2013 мястото във втората кола на Скудерията най-вероятно наистина ще е свободно и тимът ще търси бърз и постоянен пилот, който да помага на Фернандо Алонсо. И може би, дори да е готов да работи със Себастиан Фетел през 2015, защото договорът на двукратния световен шампион с Red Bull изтича в края на 2014.

Според ams, позицията на Сутил дава сериозно предимство на Барикело в битката за втората кола на Williams, но само шефовете на тима знаят дали това е така. Рубенс не е фаворита на тима в директните контакти с шефа на отбора Адам Пар и тепърва ще се види как ще се отрази напускането на съоснователя на Williams и дългогодишен негов технически директор Патрик Хед. Макар в последните години Хед да изпълняваше различни синекурни длъжности в тима, мнението му за избора на пилотите винаги е било много важно.

При HRT също има едно свободно място, като едната кола е за ветерата Педро де ла Роса. Тимът се превръща в изцяло испанска структура - точно преди Коледа шаф на отбора стана бившият пилот от Ф1 Луик Перес Сала, а зад борда се оказа неговият предшественик Колин Колес. Сала е карал за Minardi и от лятото насам изпълняваше длъжността консултант на новите собственици, които също са испанци.

Ясно е, че HRT има нужда от пилот, който ще донесе със себе си пари. Хайме Алгерсуари отговаря на това изискване. Баща му е една от мощните фигури в испанския автомобилен спорт, но дали това ще е достатъчно за събирането на достатъчно пари, тепърва ще стане ясно.

Бруно Сена не беше особено доволен от дебютния си сезон с HRT с Колес начело и не може да се предполага дали бразилецът ще се бори да се върне там, макар и сега ръководството на тима да е различно. Но пък това може да е единственият му вариант да остане във Ф1.

Името на Сена се появи и при спекулациите за втората кола на Williams, но след това всичко бързо утихна.

Скоро обаче, всичко ще е ясно.

 

Най-четените