Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Реал, Барса и Юнайтед задминаха Америка

1. Реал (Мадрид) - стойност 3,44 милиарда долара. Собственик на клуба официално са неговите членове, но сред тях има и доста богати бизнесмени в управата. Клубът генерира огромни тв пари от Шампионската лига и испанското първенство, а и глобалната му популярност позволява непосилен за американските отбори оборот. Снимка: Getty Images
1. Реал (Мадрид) - стойност 3,44 милиарда долара. Собственик на клуба официално са неговите членове, но сред тях има и доста богати бизнесмени в управата. Клубът генерира огромни тв пари от Шампионската лига и испанското първенство, а и глобалната му популярност позволява непосилен за американските отбори оборот.
2. Барселона - 3,2 милиарда долара. С близо 200 хиляди члена и най-големия клубен стадион в Европа, клубът наскоро прие план за реконструкция на арената "Камп ноу", която ще струва 800 милиона долара. Тв парите и огромният маркетинг по целия свят - включително Африка, осигурява второто място на Барса.
3. Манчестър Юнайтед - 2,81 милиарда. С новите си договори за спонсорство - 130 милиона долара на година от "Адидас" и 55 от "Шевролет" за лого на фланелките, както и невероятната популярност на клуба в родината и Азия, Юнайтед може да е още по-нагоре в класацията догодина. Снимка: Getty Images
3. Манчестър Юнайтед - 2,81 милиарда. С новите си договори за спонсорство - 130 милиона долара на година от "Адидас" и 55 от "Шевролет" за лого на фланелките, както и невероятната популярност на клуба в родината и Азия, Юнайтед може да е още по-нагоре в класацията догодина.
4. Ню Йорк Янкис (бейзбол) - 2,5 милиарда долара. Най-популярният тим в бейзбола, като само парите от тв права са в пъти по-големи от тези за останалите клубове.
5. Далас Каубойс (американски футбол) - 2,3 милиарда долара. Марка номер едно в американския спорт №1. Собственикът Джери Джоунс (на снимката) продаде правата за име на стадиона за 25 години срещу 500 милиона долара на AT&T.
6. Лос Анджелис Доджърс (бейзбол) - 2 милиарда долара. Новият индивидуален тв договор на клуба е 25-годишен с Тайм Уорнър и е за общо 8,35 милиарда долара.
7. Байерн - 1,85 милиарда долара. С 223 хиляди клубни члена и огромни приходи от тв права, Байерн настъпва мощно по следите на испанските грандове. Шампион на Европа за 2013-а. Изключително популярен в Германия, а вече и в САЩ.
8. Ню Ингланд Пейтриътс (американски футбол) - 1,8 милиарда долара. Клубът се гордее, че е разпродал всяко място на стадиона си за всеки мач от 1994-а насам. Нищо, че държи вторите най-високи цени в НФЛ след Далас. С най-популярното лице на американския футбол - Том Брейди (на снимката), Патриотите са голяма марка.
9. Редскинс (американски футбол) - 1,7 милиарда долара. Отборът на столицата Вашингтон отказва да смени името си вече няколко години поред. Предложенията са все маркетингови. Тимът търси и успех на терена, след като бизнесът върви отлично заради популярността на клуба из цяля Америка.
10. Ню Йорк Джайънтс (американски футбол) - 1,55 милиарда долара. Водени от куотърбека Илай Менинг (на снимката), Гигантите имаха сериозни успехи с два Супербоула в последното десетилетие. Построяването на новия им стадион "Метлайф" струваше 1,73 милиарда долара, а марката Джайънтс е много популярна дори и извън Щатите.

Реал (Мадрид), Барселона и Манчестър Юнайтед са топ три на най-скъпите спортни клубове на планетата.

Актуалната класация на списание "Форбс" донякъде изненадващо нареди трите колоса на европейския футбол пред огромните бизнес империи от американските спортове.

Най-голям принос за това имат глобалната популярност на футболните грандове, включително измерена и в социалните мрежи, маркетинг, както и сериозните пари, които текат във футбола от тв права.

Реал например е спечелил 78 милиона долара само с победата си в Шампионската лига, но финансовият ефект за клуба не е само този.

С глобалната спортна икона Кристиано Роналдо, популярен и на петте континента, Белия балет продава добре.

Именно тук се крие превъзходството на футбола.

Повечето американски марки са страхотен бизнес, но глобално са популярни най-вече в Северна и  Централна Америка, части от Азия и Австралия.

И нищо, че 60-70-хилядните стадиони в Националната футболна лига са винаги пълни до последното място, а около всеки мач се разгаря страхотен бизнес. Сезонът е кратък, а и тв парите и интересът извън Щатите не са сравними с тези в европейския футбол.

Именно затова НФЛ се опитва да пробие и в Европа вече второ десетилетие - първо с лига по американски футбол, а сега и с мачове на "Уембли", които да запалят европейците по играта.

Футболът е бацил за цялата планета, а пазарите в Азия, Америка, че вече и Африка в определени територии, са необятни.

Но основното перо са тв правата. Висшата лига продаде своите за близо 2 милиарда английски лири за 3 сезона!

Не е случайно, че най-популярният представител на това първенство - Манчестър Юнайтед, е третата най-стойностна спортна марка в класацията на "Форбс".

Юнайтед тъкмо подписа и договор за екипировка номер едно в историята - за около 1,3 милиарда долара за 10 г. с Адидас.

В списъка от 50 клуба има 30 представителя на Националната футболна лига на САЩ (от общо 32).

Но се оказва, че всички те заедно имат общо само 75 милиона последователи във Facebook, докато само Барселона - лидер от футболните клубове там, е с 69 милиона...

А това също е територия, която постепенно се превръща в пазал и източник на оборот. Социалните мрежи са най-голямата медия и всяко споменаване там популяризира клуба. Съответно - дава предпоставки за това той да се продава още по-скъпо.

В топ 50, тимовете са разпределени по спортове така: Американски футбол - 30 представители; Футбол - 8; Бейзбол - 6; Баскетбол (НБА) - 4; Хокей (НХЛ) - 1; Формула 1 - 1.

В топ 10 европейската и американската разновидности на футбола са в паритет - 4:4. Другите два тима са бейзболните гиганти Ню Йорк Янкис и Лос Анджелис Доджърс.

Байерн е новото име в топ 10, като клубът е пример за модерна индустрия в спорта. Няма дългове, подържа евтини цени на билети и политиката му спрямо феновете не е "на изнудване".

В отговор получава все по-голяма база от привърженици, и вече не само в Германия и Европа.

Вторият тим на Формула 1 по популярност, стойност и оборот - Макларън, отпадна за първи път извън топ 50 на класацията, от последните 5 години.

Вероятно това е свързано и с намаляването на интереса към надпреварата като цяло, което личи и от спада на публиката и по-ниските ставки на тв договорите.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените