Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Титлата се отложи за Бразилия

Хамилтън спечели в САЩ предпоследния си старт като пилот на McLaren
Хамилтън спечели в САЩ предпоследния си старт като пилот на McLaren

Срещата на шефа на Red Bull Кристиан Хорнър с медиите след Гран при на САЩ точно беше започнала, когато зад гърба му изникна Бърни Екълстоун и свойски се наведе през рамото му.

„Много ти благодаря - заяви Бърни с усмивка. - Много мило. Много добре планирано. Не смятах, че той ще успее, но в крайна сметка го направихте."

„Както виждате - обърна се Хорнър към репортерите, след като Екълстоун си тръгна. - Всичко беше уредено предварително."

Двамата се шегуваха заради победата на Люис Хамилтън в Гран при на САЩ, който успя да се справи със световния шампион Себастиан Фетел, завършил втори. Така Фетел добави само три точки към аванса си пред Фернандо Алонсо, който остана трети. А ако Себ беше спечелил състезанието, щеше да вземе с 10 точки повече от Алонсо и разликата им преди Гран при на Бразилия щеше да е 20 точки.

Но и 13 не са малко, особено когато лидерът разполага с по-силен автомобил, но световната тв аудитория на Формула 1 се чака с нетърпение последното състезание, а шефът на Ferrari Стефано Доменикали вече заяви, че: „Всичко е възможно". Точно както се надяваше Бърни.

На няколко пъти през сезона Хорнер предрече, че титлата ще се решава в последното състезание и вчера допълни: „За съжаление, оказах се напълно прав". Но все пак беше доволен, Red Bull си гарантира титлата при конструкторите.

А от началото на уикенда на трасето край Остин, нещата не изглеждаха точно така. Времената, които постигаше Фетел просто бяха недостижими за съперниците му, а Алонсо определено имаше проблеми. Когато Себ се пребори за полпозишъна, а Фернандо се нареди едва девети в квалификацията, Доменикали обясни, че „това е една от най-лошите квалификации за нас в шампионата". И мнозина бяха на мнение, че германецът ще вземе титлата още в Щатите.

Това щеше да е хубав начин Фетел да отбележи своето състезание №100, кариерата му започна в Гран при на САЩ през 2007, но май само в Red Bull се надяваха на това. Сезонът беше много силен, интересен и наистина заслужава титлата да се реши в последното състезание. А и Алонсо мина едно място напред на стартовата решетка след наказанието на Ромен Грожан.

Но това само влоши нещата, защото така Алонсо получи стартова позиция на прашната част на трасето - загубата на позиции при потеглянето изглеждаше неизбежна.

И във Ferrari започнаха да планират това, което в неделя сутрин се оказа поредният голям скандал, който застрашава имиджа на Формула 1. Рецептата не е никак сложна - в тима решиха да счупят официалната пломба на ФИА на скоростната кутия на съотборника на Алонсо - Фелипе Маса. Това автоматично донесе наказание на Маса - пет места назад на стартовата решетка и се оказа, че Алонсо ще стартира седми.

Това даде старта на голям скандал в падока, а медиите в цял свят критикуваха Скудерията, но след финала направи впечатление нежеланието на съперниците на италианския тим да атакуват остро екипа на Доменикали по този въпрос.

Хорнър обясни, че това е „в рамките на правилата, тактически ход". Шефът на McLaren Мартин Уитмарш го определи като „трудно решение" и допълни, че той не би взел точно това решение.

Но след това Уитмарш добави: „Във Ferrari са фокусирани върху Фернандо и честно казано, това се отразява добре на Фернандо. Той е страхотен пилот."

И Алонсо доказа думите на Уитмарш. Седми на старта, след което рискува да атакува по външната траектория на първия завой. Във вътрешната страна на завоя Михаел Шумахер беше твърде ангажиран, за да блокира Кими Райконен и докато двамата се усетят, Фернандо вече беше пред тях, на четвърто място.

17 обиколки по-късно Марк Уебър отпадна заради повреда в алтернатора, това изкачи Алонсо на трето място и той запази тази позиция до финала.

Пред него, Фетел и Хамилтън просто бяха една класа над своите съперници, както стана и в квалификацията.

Темпото, което демонстрира Фетел в свободните тренировки подсказваше, че може да остане недостижим за съперниците си в квалификацията, а след това и в състезанието. Но в събота Хамилтън се оказа близо до него, а в неделя - още по-близо.

Получи се фантастична битка между двама фантастични пилоти. Хамилтън догонваше Фетел, той се отдалечаваше напред, колкото да е сигурен, че Люис няма да може да го атакува в DRS зоната. В продължение на доста обиколки изглеждаше, че Фетел ще измъкне победата по начин, по който това успя да направи Алонсо в Германия през юли, когато се бори със Себ и Дженсън Бътън.

Но в 42 обиколка Фетел настигна Нараин Картикеян - на най-неподходящото място - в бързите завои в началото на тура, Хамилтън го догони и след това го атакува успешно. След това ситуацията се обърна - Фетел следваше плътно Хамилтън, но нямаше как да го атакува и това не се промени до финала.

Страхотна и напълно заслужена победа на Хамилтън, въпреки проблемите с износването на гумите и напрежението, под което го постави Фетел във финалната част на състезанието.

Фетел се оплака по радиото, че Картикеян го е забавил, но след финала вече беше много по-спокоен, може би защото вече беше осъзнал, че лидерът на колоната носи отговорността за това как се справя с трафика. Това е част от уменията, които се изискват, за да си успешен пилот във Формула 1.

Феновете приветстваха бурно тримата на подиума - Хамилтън, Фетел и Алонсо - по ирония на съдбата тримата за първи път се качиха заедно там. Така почти 120 000 зрители по трибуните на пистата станаха свидетели на страхотна битка между двама от тримата топ пилоти във Формула 1 и после всички се озоваха на подиума, при това с каубойски шапки - добро хрумване на Pirelli, определено.

Точно от това имаше нужда Остин, за да има шанс да се наложи като домакин на едно от любимите на всички състезания във Ф1. Години наред се говореше, че Ф1 и Америка просто няма как да се харесат. Но дебютът на Остин промени това.

Ново състезание в град, в който няма международно летище, разположен в дълбокия Юг, доста далеч от двете крайбрежия - това не звучи особено окуражаващо, но точно там Ф1 намери космополитни фенове, а за три дни на трибуните имаше над половин милион човека. Успешно начало.

Формула 1 хареса Остин и Остин хареса Формула 1.

До края на един от най-успешните сезони в историята на спорта остават броени дни. Фетел пътува за Бразилия с мисълта, че дори Алонсо да спечели в Сао Пауло, той трябва да е поне четвърти, за да вземе трета поредна световна титла. От своя страна Алонсо е наясно, че дори и Фетел да не успее да завърши, той трябва да е поне трети, за да излезе на първа позиция.

На теория е трудно да предвидим как Фетел ще загуби битката за титлата. Но, както знаем, в Бразилия времето е непредвидимо, а този сезон във Ф1 вече доказа, че не трябва да приемаме нищо за сигурно.

Уикендът ще е страхотен. Точно както се надяваше Екълстоун.

Тагове: формула 1


 

Най-четените