Спечелилият квалификацията за Гран при на Бразилия Нико Хюлкенберг се оказа без отбор в края на сезона във Формула 1, след като беше освободен от Williams. Но младият немец съвсем скоро ще разбере дали кариерата му в световния шампионат ще продължи и през 2011. А ключът към това може да се окаже, че е в ръцете на Mercedes.
Нико вече заяви, че се надява на място във Force India и това звучи логично. Тимът успя да се откъсне от дъното на колоната в последните две години благодарение основно на техническото си партньорство с Mercedes и McLaren - по тази линия отборът на Вижай Маля получава двигатели, скоростни кутии и хидравлични системи. И сега на хоризонта се задава нова екстра - достъп до пилоти, които гравитират около Mercedes, млади и талантливи, като един от тях е Хюлкенберг.
Пилоти на Force India в момента са Адриан Сутил и Тонио Лиуци, но нито един от тях не намери място в официалния списък на ФИА със заявките за сезон 2011 във Формула 1. Тестпилотът Пол ди Реста (човек на Mercedes), както и Хюлкенберг са сред претендентите за титулярно място в отбора. Вчера стана ясно, че собственикът на тима Вижай Маля е пристигнал спешно във Великобритания, за да се срещне с шефовете на отбора по въпроса за пилотите за догодина, защото днес има Световен съвет по моторните спортове, а вчера заседава комисията за Ф1 на ФИА.
Шансовете на Хюлкенберг са свързани с интереса, който има към него от страна на Mercedes. След като Williams освободи Нико, босът на Mercedes Motorsport Норберт Хауг даде началото на една сериозна дискусия с мениджъра на пилота Вили Вебер за бъдещето на Нико. Една от опциите за Нико е да стане резервен пилот в Mercedes GP, но тъй като през сезона няма тестове, по-добрият избор ще е да се бори за титулярно място във Force India, а едва по-късно да се премести в Mercedes, където да партнира на Нико Розберг, когато Михаел Шумахер реши да се пенсионира.
"Това не е голяма тайна - Force India е най-добрата ми възможност, но също така не е и тайна, че още няколко пилоти се борят за място в този отбор", заяви Нико пред F1.com "Водим преговори с Force India, да изчакаме да видим какво ще стане и как ще се развие ситуацията."
Тъй като Force India е клиент на Mercedes, то определено има терен за преговори, но всичко ще зависи от цената и дали във Force India ще са доволни да бъдат използвани за тестов и "втори" отбор на Mercedes в хода на сезона. Да не пропуснем и Ди Реста, който също има подкрепата на Mercedes, а този сезон Пол спечели за марката и титлата в DTM.
Хауг вече заяви, че има желание да види Ди Реста като пилот на Force India и доста време лобира за шотландеца. Но дали всъщност не иска повече да помогне на Хюлкенберг?
Тони Лиуци има договор с тима за догодина, но оценката за представянето му този сезон не е никак висока, докато Сутил отново беше по-постоянният, а и по-бързият пилот на тима, въпреки че допусна няколко грешки през втората половина на годината.
Хюлкенберг научи, че губи мястото си в Williams малко след Гран при на Абу Даби, след като стана ясно, че Пастор Малдонадо ще получи очакваното от него финансиране от венецуелска петролна компания, а сър Франк за втора поредна година ще има за пилот шампион в сериите GP2.