Финансовата криза в тима от Формула 1 Sauber достига гигантски размери. Първоначално всичко тръгна от проблемите с изплащането на заплатата на пилота Нико Хюлкенберг, което пък го освободи от договора му с тима, после доставчиците на отбора предявиха претенциите си за неизплатени задължения, а сега вече е ясно, че Sauber има нужда от 24 милиона евро, за да изкара сезона. И следващият голям проблем е свързан с двигателите Ferrari, за които също не е платено.
Последният срок за плащането на моторите е понеделникът след Гран при на Унгария на 28 юли.
Според германският вестник Die Welt тимът на Петер Заубер дължи 15 милиона евро за италианските мотори и ако не плати част от парите на 29 юли, Ferrari ще си прибере двигателите.
Изданието разкрива, че Петер Заубер е получил ултиматум от Маранело: швейцарският тим трябва да плати поне 8 милиона евро на 29 юли - първият ден от „лятната пауза" във Формула 1 или ще загуби моторите.
„Това са глупости", контрира Петер Заубер пред швейцарския вестник Sonntagsblick.
Но ако това се случи Sauber, чийто дългове достигнаха почти 100 милиона евро, ще е без двигатели за Гран при на Белгия в края на август.
Ситуацията е тежка, но не и безнадеждна. Вестник Die Welt съобщи, че Петер Заубер преговаря с руската банка SMP, но сделката все още чака личното одобрение на президента на Русия Владимир Путин. Според друг слух, президентът на ФИА Жан Тод е предложил на Заубер заем в размер на 10 милиона евро, но с условието, че синът му Никола Тод ще стане тим шеф на Sauber.
Докато се стигне до решението на кризата, Петер Заубер плаща заплатите на екипа от собствените си пари, а доставчиците на отбора, които имат да взимат доста пари, вече започват да губят търпение.
„Имаме финансови проблеми, но не сме уволнили никого и изплащаме навреме заплатите на нашите служители - заяви за Sonntagsblick Петер Заубер. - Но не можем да си позволим да платим на някои наши доставчици, а на други да не платим. Трябва да ги третираме по еднакъв начин. Ситуацията е сериозна. Всъщност, това е една от най-трудните ситуации в моторните спортове, в която съм попадал."
Според Заубер, началото на проблемите се крие в оттеглянето от Формула 1 през 2009 на предишния собственик на тима - автомобилният концерн BMW.
„Има много тимове, които имат сериозни проблеми - спомня си Заубер за времето, когато си върна контрола над тима след изтеглянето на BMW. - Аз не съм мечтател, знаех с какво се захващам. Най-лошото нещо в онзи момент беше, че загубих дългогодишния ни партньор Petronas.
„Знаех, че мога да си живея спокойно като пенсионер, но евентуалното закриване на тима щеше да ме нарани много повече от това, което се случва в момента.
„Ситуацията е болезнена, но има изход. Водим преговори и сме близко до финала им. Уверен съм, че ще се спасим. Но е ясно, че имаме нужда от голям и силен партньор."
Петер Заубер отказа повече коментари, но потвърди, че тим шефът на Sauber Мониша Калтенборн на два пъти е пътувала до Москва в последния месец.