Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кризата промяна политиката на Барселона

От следващия сезон Барселона може да сложи на екипите си логото на комерсиална компания Снимка: El Mundo Deportivo
От следващия сезон Барселона може да сложи на екипите си логото на комерсиална компания

Сложната финансова ситуация, в която бившият президент на Барселона Жоан Лапорта остави клуба, може да доведе до сериозни промени в маркетинговата стратегия на каталунците. Според местния в. Sport ръководството на испанския шампион отново обмисля възможността да постави реклама върху фланелките и гащетата на тима.

Барселона е един от последните клубове, който все още не е продал място на екипите си на комерсиална организация. През 2006 г. каталунците се подчиниха на всеобщата тенденция, но вместо името на някой гигант на синьо-червените екипи бе поставено това на УНИЦЕФ - детският фонд на ООН. И вместо да получава пари за тази сделка Барселона плаща пари.

Още докато водеше предизборната си кампания обаче настоящия шеф Сандро Росей намекна, че сделката може да бъде преразгледана. Договорът на каталунците с УНИЦЕФ изтича в края на този сезон и ако има ново такова то трябва да бъде подписано до края на юни.

Думите му обаче предизвикаха вълна от недоволство и Росей бързо промени намеренията си. Явно обаче не задълго, особено след като излязоха резултатите от направения на управлението на Лапорта одит. Те показаха, че клубът е на загуба със 79 милиона евро. Разходите са 477.9 милиона. Нетните задължения на клуба са 442 млн. евро, а брутните - 552 милиона.

Всичко това води до сериозни финансови ограничения и вероятно е причина шефовете отново да обмислят възможността върху екипите да бъде поставено логото на някой спонсор.

Вече е разработен вариант, при който това ще носи и сериозен приход от поне 25 милиона евро на сезон. Тази цена ще трябва да плати всяка компания, която иска логото й да заеме мястото на това на УНИЦЕФ. Ако сключи такава сделка Барселона ще подобри рекорда за най-високоплатено подобно споразумение. В момента той се държи от Манчестър Юнайтед. „Червените дяволи" получават от компанията AON по 24 милиона евро на сезон. Големият съперник на Барселона в Испания пък Реал (Мадрид) прибира малко над 15 милиона евро от Bwin.

Вторият вариант разработен от маркетинговия отдел е логото да бъде поставено да се постави на гърба на фланелките под името и номера на футболистите. В този случай клубът би поискал 12 млн. евро годишно. Третият вариант е реклама на гащетата, чиято стойност би била между 6 и 12 млн. евро.

Ръководството на Барселона вече е информирало УНИЦЕФ за възможностите, които се обсъждат. Шефовете били категорични, че дори да се намери компания, която да замени УНИЦЕФ, договорът с организацията ще бъде продължен, тъй като сътрудничеството между двете страни има голямо обществено значение.

От детския фонд на ООН пък са проявили разбиране към намеренията на Барселона да реши по този начин финансовите си проблеми. Съществува възможността логото на УНИЦЕФ да бъде преместено на ръкавите.

Ръководството на Барселона е гарантирало, че фирмите, с които евентуално клубът ще си партнира ще бъдат внимателно подбрани. Изискванията са те да отговарят на имиджа и ценностите, които следва Барселона. По тази причина е изключено спонсори да станат букмейкъри или компании, чиято насоченост се разминава с идеите на УНИЦЕФ.

 

Най-четените