Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дейвид Култард: Red Bull може да доминира до края на сезона

Дейвид Култард предпочита да не коментира напрежението в тима на Red Bull Снимка: Getty Images
Дейвид Култард предпочита да не коментира напрежението в тима на Red Bull

Започва се. Отново. Само че този път битката е между три отбора, пет пилоти, на които им предстоят седем състезания. Все едно сме на старта на нов мини сезон, а битката стартира на "Спа" за Гран при Белгия.

Триседмичната лятна пауза се отрази добре на всички във Формула 1, определено беше заслужена, с оглед на натовареното темпо, с което живее световният шампионат - но като бивш пилот, мога да ви кажа, че всеки един от претендентите за титлата е броил нетърпеливо дните до момента, в който ще може отново да седне зад волана.

Колко плаж може да си позволите и ще понесете, ако умът ви е насочен само към едно-единствено нещо и постоянно мислите за него?

Много фенове се питат дали някога е имало сезон във Формула 1, подобен на този, който гледаме сега? Не и според мен, поне доколкото не ме лъже паметта.

Първите петима в класирането са събрани едва в 20 точки, това е по-малко отколкото се взимат за една победа, така че можем да кажем, че до 14 ноември, когато е стартът в Абу Даби, ни очаква непредсказуема битка.

А за британците, тази борба ще е още по-интересна.

Люис Хамилтън и Дженсън Бътън - звездите на McLaren още са в голямата битка, а на хоризонта се очертава първата титла в историята на тима от Милтън Кийнс - Red Bull.

А точно преди лятната пауза Ferrari демонстрира, че отново може да върви с темпото на лидерите, което дава нов смисъл на цялата битка за титлата, най-малкото защото в италианския тим е пределно ясно кой пилот е №1 и кой ще му помага.

Естествено, шансовете на Фернандо Алонсо за титлата до голяма степен зависят от решението на Съвета по моторни спортове на ФИА, като изслушването е на 8 септември - заради използването на забранените заповеди от бокса в Гран при на Германия през юли.

Вече съм си казал мнението по този въпрос и няма да се връщам към него, но се надявам, че към Ferrari няма да има снизхождение след нарушението на правилата, само защото става въпрос за славния италиански тим.

На кого бих заложил аз? Що се отнася до представянето на пистата - Red Bull е фаворитът ми и в двата шампионата - при пилотите и конструкторите.

Някой би казал, че съм пристрастен, с оглед отношенията ми с тима, но съм сигурен, че никой в отбора няма да ми благодари за това, че с прогнозите си увеличавам напрежението върху пилотите и екипа.

Истината е, че през целия сезон пилотите на Кристиан Хорнър разполагат с най-бързия болид и разликата им с другите постоянно нараства.

След това, да погледнем пистите, които ни очакват. Следващите две състезания - в Белгия и Италия са трудни за прогнозиране, защото там може да спечели всеки един от фаворитите. Не смятам, че на тези две писти болидите на който и да е от трите водещи отбора ще имат предимство.

След това напускаме Европа и предстоят трасета, които са по-подходящи за болида на Red Bull.

В Сингапур трасето е по улиците на града - също като в Монако, където Red Bull доминира през май. Бързите завои на "Сузука" сякаш са правени за RB6, за Южна Корея още нищо не знаем, но според мен на "Интерлагос" и в Абу Даби Уебър и Фетел отново ще имат предимство.

Това са четири от седем писти - на тях Red Bull има шанс да доминира, а на останалите три ако другите отбори имат предимство, то то няма да е голямо. И всъщност, след като системата F-duct в RB6 вече работи нормално, то колата няма слаба страна.

Освен това, информацията ми е сигурна, че "огъващите се крила" на RB6 ще се справят без проблеми и с новите, много по-строги тестове на ФИА за деформацията на хоризонталната плоскост на предните крила.

Дори надеждността на колите, която дълго времче беше смятана за Ахилесовата пета на отба, вече е на много по-добро ниво. Всъщност, този сезон, по брой навъртени обиколки в състезанията Red Bull отстъпва само на Ferrari.

Но, както знае всеки фен на Формула 1, нещата никога не са толкова прости. Хамилтън, Бътън и Алонсо вече са печелили световната титла и този опит ще им помогне, при това много. McLaren или Ferrari може да направят още подобрения по колите си, които да объркат сериозно битката за титлата.

Късметът също ще има значение. Помните ли какво стана с Найджъл Менсъл в Австралия през 1986? В този спорт никога не се знае какво ще се случи. Точно затова и всички ние го обичаме.

 

Най-четените