Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Империята на Винисиус: Над 30 човека личен екип, придържане към модела "Роналдо" и строги правила в рекламата

Империята на Винисиус: Над 30 човека личен екип, придържане към модела "Роналдо" и строги правила в рекламата

Всички знаем кой е Винисиус Жуниор. Младият бразилски национал премина в Реал Мадрид като тийнейджър преди малко повече от три години, а днес е една от движещите сили на Лос Бланкос. И надеждата сред феновете, че ще се превърне в достоен наследник на Кристиано Роналдо продължава да живее.

Мнозина обаче не познават "втория" Винисиус - този извън тренировките и мачовете.

Когато не е зает с футболните си ангажименти, нападателят разгръща персонажа си на интелигентен бизнесмен. Всъщност играта и бизнеса при него имат доста допирни точки. Отнася се към кариерата си като към ценен актив и се опитва да максимизира ефективността си по всички показатели.

Винисиус е само на 21, но вече е достатъчно зрял, за да обръща огромно внимание на физическата си форма и имиджа си извън терена. Затова за бразилеца работи цял екип от специалисти в различни области: от личен треньор и готвач до имиджмейкъри. Общо над 30 души.

Първото звено включва хора, които усъвършенстват тялото и мозъка на Винисиус на всекидневна база.

Те отговарят за диетата, физическата подготовка и психическата му устойчивост. Ролята им е огромна. Щом Винисиус вижда себе си като компания, тогава здравето му е най-важният бизнес актив.

Личният му треньор е неговият сънародник Тиаго Лобо, когото нае през пролетта на 2020-а в разгара на пандемията. Лобо е работил в младежкия национален отбор на Бразилия и Сантос и е бил индивидуален наставник на Неймар и Маркиньос. Той е изготвил уникален тренировъчен план за Вини, а методиката му се основава на системата на Роналдо: трупане на мускулна маса и постоянен контрол върху нея, така че играчът да не губи от скоростта и остротата си.

До края на годината нападателят ще се премести в новата си къща в Мадрид, в която ще разполага с просторна фитнес зала, футболно игрище и възстановително помещение с крио камера.

Главният му готвач е от Франция и той също следва модела на хранене на Кристиано.

Сладкото е почти изключено от менюто на футболиста, а акцентът е върху рибните ястия и зеленчуците. "Има много малко мазнини в тялото ми - гордее се Винисиус. - Започнах да се грижа повече за себе си. Обичам да съм в добра форма и да се храня правилно. Тези ограничения извън терена ще ми помогнат да стана по-добър във футбола. Всичко е взаимосвързано."

С личния си психолог Винисиус обсъжда грешките си на терена и двамата търсят причините за тях, за да не бъдат повтаряни. Благодарение на специалиста се е научил да не обръща внимание на омразата във футбола в различните ѝ форми - от страна на противниковите феновете, в социалните мрежи и т.н.

Любопитното е, че нападателят съвсем не е сред водещите по заплата в Реал Мадрид. Напротив. Един от най-нископлатените е с годишно възнаграждение от 3,5 милиона евро. Но важното е как се харчат тези пари, а очевидно бразилецът ги инвестира предимно в себе си.

Прохождащата империя на Винисиус е достойно представена в социалните мрежи и интернет пространството като цяло.

На всеки мач и светско събитие с футболиста са личен фотограф и оператор. Погледнете профила му в Instagram. Последователите му вече са 13 милиона, а снимките си личи, че са правени от професионалист. Операторът се грижи за видео съдържанието в YouTube и монтажа. Жуниор може да се похвали, че е сред най-популярните футболисти-блогъри с 1,5 милиона абонати в платформата.

Вторият екип на нападателя се занимава с правна поддръжка, логистика, преговорите с клуба и рекламните договори.

Бразилецът се представлява от маркетинговата компания Mediacom Sport and Entertainment (сътрудничат си от лятото на 2020 г.) и агенцията TFM. Основната им задача е ясна - да монетизират труда на футболиста на терена и извън него.

Рекламните оферти се разглеждат от TFM и се селектират по строги критерии. Бартерите са невъзможни, а най ключовият момент е, че Винисиус рекламира само продукти и марки, които наистина използва.

"Искаме да имаме отношение само с брандовете, които Жуниор харесва и използва - обяснява Фредерико Пеня, главен изпълнителен директор на TFM. - Дълбоко в себе си клиентът иска да получи одобрението на своя идол, хората му се доверяват. Не е лесно и често е изкушаващо да се рекламира продукт само заради парите, но не го правим."

В интерес на истината бразилецът не рекламира безразборно.

От марката часовници Gaga Milano, Dolce & Gabbana и, разбира се, Nike получава около 1 милион евро годишно. За сравнение Мбапе трупа по над 10 милиона от рекламодатели, а Роналдо - космическите 40-45 милиона.

TMF е и посредникът с Реал, който държи част от имиджовите права на играчите. Условията обаче са доста добри. Преди години клубът е удържал на фигури като Бекъм, Раул и дори Роналдо почти половината от заработеното от реклама, а сега Винисиус "снася" едва 5%.

В началото на тази година бразилецът създаде Instituto Vini Jr. Целта на организацията е да съчетае технологиите и спорта в образованието на бразилски деца.

Помощта е право в целта, тъй като страната има огромни проблеми с образованието. Следването в университет е безплатно, но до институтите достигат само деца от заможни семейства. Тези от фавелите живеят различен живот. За да им се помогне, екипът на Вини измисли приложението Base.

То е за учениците от 1 до 5 клас (деца на възраст 6-10 години) и е стилизирано като спортен турнир с три сезона, всеки от които на четири нива: регионално, национално, континентално и световно. Всяко ниво има определен брой въпроси с различна трудност, за които се присъждат трофеи. Според разработчиците, геймификацията позволява на децата да бъдат включени в образователния процес и да изучават математиката, португалския език и другите дисциплини по интересен за тях начин.

Винисиус вече е инвестирал близо 2 милиона евро лични средства в проекта.

От есента на 2021 г. Base се ползва в бившето училище на играча в Рио, а плановете са да се внедри в още няколко. Ако някое от децата няма мобилен телефон, му се предоставя безплатно смартфон с инсталираното приложение.

"Футболът е сбъдната мечта, но не би ли било прекрасно, ако помогнем на децата да избягат от бедността чрез образованието? - обяснява Жуниор. - Не искам хлапетата да мечтаят само да станат новите Винисиус, Неймар или Роналдо. Желанието ми е да учат за лекари и специалисти във всички области на живота."

Наистина благородно от страна на футболиста на Реал. Младата звезда гради собствена империя, но не мисли само за себе си. Колко са младите милионери в играта като него?

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените