Победителят в Гран при на Сингапур Себастиан Фетел с Ferrari призна, че двете излизания на колата на сигурността на пистата са му помогнали да неутрализира заплахата от преследващия го Дениъл Рикардо с Red Bull.
4-кратният световен шампион взе третата си победа този сезон за Скудерията и вече има с една победа повече от легендата Айртон Сена - 42. За Рикардо това е най-доброто класиране за годината, белязана от проблемите с двигателите Renault и други слабости на шасито на Red Bull. Успехът на Ferrari в Сингапур беше допълнен от третото място на Кими Райконен.
Фетел поведе колоната от старта и в края на първата обиколка вече имаше аванс от 3 секунди пред Рикардо, но до първото излизане на колата на сигурността така и не успя да се откъсне пред австралиеца. След това обаче Себ започна леко да сваля темпото, което позволи на Райконен да догони Рикардо и австралиецът трябваше да внимава повече за финландеца, отколкото да мисли как да атакува лидера.
При второто излизане на колата на сигурността на пистата - в 37 обиколка заради зрител, излязъл на пистата, нещата също се подредиха добре за Фетел. С появата на колата на сигурността австралиецът загуби възможност да пробва пресичаща стратегия срещу Фетел и да издърпа напред спирането си в бокса.
„В началото беше сравнително лесно, все още не знаех какво ще е поведението на колата ми, но се опитвах да натрупам аванс пред Дениъл - заяви Себ. - След първите обиколки се изненадах, че водя с 5 секунди на Рикардо. След това върнах малко газта, което позволи на Дениъл да се доближи и имаше обиколки, в които беше с три-четири десети от секундата по-бърз от мен. Все още имах някакъв аванс, но излизането на колата на сигурността отговори на всички въпроси относно какво ще стане при първите спирания в бокса, а след това същото стана и за вторите спирания."
Фетел обясни, че точно преди да излезе за втори път колата на сигурността на пистата, той е мислил как да противодейства най-добре на очакваната атака на Рикардо.
„Казах си, че остават още една-две обиколки преди следващата смяна на гуми, а след това се надявах да мога на атакувам и да се опитам да натрупам аванс, трябваха ми три или четири секунди, не повече. Това щеше да ми помогне, ако той беше пробвал пресичаща стратегия, но накрая всичко се получи добре."
„Себ експериментира преди вторите спирания в бокса, тъй като след старта бързо успя да се откъсне напред, но двете излизания на колата на сигурността му помогнаха", допълни Рикардо.
След Гран при на Сингапур Люис Хамилтън, който отпадна заради повреда остава начело в класирането с 41 точки аванс пред съотборника си в Mercedes Нико Розберг и с 49 преднина пред Фетел.
Класиране в Гран при на Сингапур:
1. Себастиан Фетел, Ferrari 2:01.22,118 ч
2. Дениъл Рикардо, Red Bull +1,478 сек
3. Кими Райконен, Ferrari +17,154 сек
4. Нико Розберг, Mercedes +24,720 сек
5. Валтери Ботас, Williams +34,204 сек
6. Даниил Квят, Red Bull +35,508 сек
7. Серхио Перес, Force India +50,836 сек
8. Макс Верстапен, Toro Rosso +51,450 сек
9. Карлос Сайнц, Toro Rosso +52,860 сек
10. Фелипе Наср, Sauber 1.30,045 мин и др.