Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ужасът, който преживя Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо се измъква от разбития си болид в Мелбърн
След като излетя от пистата болидът на Алонсо заора странична в зоната за сигурност...
И започнаха премятанията
Фернандо обясни, че от негова гледна точка инцидентът се е случил по-бавно
За новия сезон бордовете на кокпита са по-високи с 2 сантиметра
Все още обаче главата на пилота остава незащитена
Испанецът каза, че се е измъкнал бързо, тъй като майка му е гледала състезанието по телевизията
След тежкия удар Алонсо има болки в едното коляно
Автомобилът му обаче е унищожен
Както и един от петте му двигателя за този сезон

Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо определи вчерашната си катастрофа в Гран при на Австралия като „най-сериозната" в кариерата му.

В 18-ата обиколка испанецът удари отзад движещия се пред него Естебан Гутиерес с Haas в зоната за спиране за завой №3 на „Албърт парк" в Мелбърн. От удара се прекърши предното дясно окачване на колата на Алонсо, той се завъртя, а след като колата му стигна пясъчната зона за сигурност веднага заора и последваха няколко премятания първо странично, а след това по надлъжната ос на болида, като накрая автомобилът му се удари в предпазната стена и се захлупи с колелата нагоре.

Алонсо успя да излезе сам от кокпита и макар и в шок се изправи на крака, като първи при него стигна Гутиерес, а след това и маршалите. По-късно Фернандо мина задължителния медицински преглед при лекаря на състезанието, а след това се появи и пред медиите.

„Да, това е най-тежката катастрофа в кариерата ми - обясни Алонсо, който беше помолен да сравни този удар с инцидента от 2003 година в Бразилия. - Предполагам, че съм изпуснал точката за спиране за завой №3, тъй като бях във въздушната струя на колата на Гутиерес и виждах само задното му крило.

„Когато караш с 300 км/ч нещата се случват много бързо, въпреки че аз усетих катастрофата да се случва много по-бавно. След завъртането и излизането от пистата, когато колата започна да се премята само се молех болидът да спре. Когато това стана, видях парченце небе и разбрах, че ако си разкопчея коланите, ще се измъкна сам.

„Мисля, че трябва да благодаря на ФИА за постоянното подобряване на безопасността във Формула 1, тъй като моята катастрофа е доказателство, че се работи в правилната посока."

Алонсо обясни, че Гутиерес няма вина за катастрофата, въпреки че мексиканецът мръдна малко в зоната за спиране, а и скоростта му преди завоя беше доста по-ниска от тази на испанеца.

„Не, не смятам, че Естебан има вина, ние се борехме за по-предна позиция - допълни Алонсо. - Опитах се да се възползвам от въздушната струя на колата му и да изскоча до него в последния възможен момент, да спра по-късно от него и да го атакувам в завоя. Но явно закъснях със спирането."

Фернандо призна, че има болки в едното коляно след тежката катастрофа, но допълни, че съжалява повече за изпуснатата възможност да вземе точки в Австралия, както и за двигателя, който пострада сериозно по време на инцидента. Пилотите разполагат с пет мотора за целия сезон, а Алонсо вече загуби първия си двигател.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените