Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-после и Жак Вилньов да похвали някого

Жак Вилньов коментира трансферите на Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо Снимка: Getty Images
Жак Вилньов коментира трансферите на Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо
Фетел вече не е "златното момче" на Red Bull, обясни Вилньов
Алонсо дойде в Маранело, за да побеждава, но така и не успя да спечели третата си световна титла Снимка: getty images
Алонсо дойде в Маранело, за да побеждава, но така и не успя да спечели третата си световна титла
В McLaren правилно решиха да задържат опитния Бътън, смята Жак Снимка: Getty images
В McLaren правилно решиха да задържат опитния Бътън, смята Жак

Световният шампион за 1997 година във Формула 1 Жак Вилньов е известен с острия си език и убийствено точните си коментари на които медиите много се радват, а засегнатите се опитват да ги игнорират. Жак не премълчава мнението си за нищо и обикновено е прав, тъй като има огромен опит в моторните спортове, не само във Формула 1.

Канадецът коментира за последно за тази година трансферите на Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел и за първи път от доста време похвали някого в световния шампионат. Макар и похвалите на Жак да звучат по-особено, те са доста ценни, въпреки че в случая на Алонсо е най-добре да се нарекат „градивна критика".

Алонсо напусна Ferrari след пет години в Маранело и се завърна в McLaren, а Фетел реши да се раздели с Red Bull, където спечели четирите си поредни световни титли, за да заеме мястото на испанеца при Черните кончета.

„Мисля, че и двамата направиха правилен избор и сега са в ситуация, която им дава повече възможности за бъдещето - коментира канадецът, който е син на легендарния пилот на Ferrari Жил Вилньов. - Но нещата не са толкова прости, колкото изглеждат на пръв поглед.

„Що се отнася до Фетел и Red Bull, през 2014 се видя, че Себ вече не е „златното момче" на тима. Видя се, че Фетел вече е нежелан в тима, там бяха като семейство и тези неща се усещат лесно. Те вече не бяха щастливото семейство, което искаха да покажат пред медиите.

„Red Bull има една цел - да продава повече от продукцията на компанията - повече енергийни напитки, което обяснява защо тимът бързо се „влюби" в Дениъл Рикардо.

„Себастиан нямаше друга алтернатива освен да напусне и той идва във Ferrari точно навреме - в италианският тим тече масирана реорганизация. През 2015 Себ и тимът ще трябва да са търпеливи, но резултатите от всичко това ще се видят пред 2016."

Вилньов не обясни защо са изстинали чувствата между Фетел и Red Bull, след като Себ постигна най-големите си успехи точно с този тим. Но имиджът на отбора пострада сериозно заради изпълненията на Фетел - от катастрофата, която предизвика с бившия си съотборник Марк Уебър в Турция през 2010 до откраднатата победа в Малайзия 2013, когато германецът не спази заповедите от бокса и атакува австралиеца - след това шампионът беше редовно освиркван от публиката при появата му на пистата или на подиума. А шефът на тима Кристиан Хорнър и съветникът на Red Bull доктор Хелмут Марко не успяха да се справят с егото на Фетел.

По отношение на Алонсо Вилньов беше категоричен, че испанецът е имал нужда от „свеж въздух", след като прекара пет години в Маранело в неуспешни опити да спечели третата си световна титла.

„Алонсо дойде във Ferrari, за да побеждава, да печели световни титли - обясни канадецът. - Но когато нещата се объркаха, Фернандо не се показа като пилот, който държи на тима. Същото стана и когато той беше в McLaren.

„Според мен, Фернандо е най-добрият пилот във Формула 1, но когато не се състезава, той не работи за тима, а за себе си.

„Испанецът използва интернет и акаунта си в Twitter изцяло в своя полза, а големите отбори не обичат такова отношение - особено Ferrari, където политиката на тима е винаги да защитава пилотите си, когато нещата не вървят добре. Вижте Кими Райконен, във Ferrari екипът наистина е като семейство, а не като при Red Bull."

Вилньов призна, че има съмнения дали новосформираната комбинация McLaren-Honda ще успее да осигури автомобил на Алонсо, с който той отново да се бори за титлата, въпреки успехите на тима от Уокинг и японците в исторически план.

„Този сезон в McLaren разполагаха с най-добрия двигател - Mercedes, но тимът се оказа зад Williams и понякога и зад Force India, които имат два пъти по-малък бюджет. Това е ясен знак, че в Уокинг има някакъв проблем."

И за финал Жак похвали решението на McLaren да задържи Дженсън Бътън, който според канадеца ще помогне на тима по-бързо да реши проблемите си и в тази ситуация може да е много по-полезен от някой млад и прогресивен пилот, който обаче няма нужния опит.

 

Най-четените