В края на миналата седмица Mercedes GP обяви официално, че част от тима стават Джеф Уилис и Алдо Коста, което означава, че техническият екип на отбора вече може да се сравнява с най-добрите във Формула 1. А това е част от процеса на привличане на нови хора в тима, нещо, което не беше характерно за Brawn GP през 2009 заради ограничения бюджет.
Този двоен трансфер има едно-единствено значение - Mercedes GP се цели нависоко. Бордът на директорите на компанията-майка Mercedes вече одобри плана за развитие и разширение на тима до лимита на позволеното от Съглашението за ограничаване на ресурсите (RRA), на което се подчиняват всичти тимове във Ф1. Но с повече ресурси, отборът на Рос Браун ще може да се бори с Red Bull, Ferrari и McLaren, за да се изкачи на върха на Формула 1.
Някои критици биха обяснили, че в отбора може да се появи ситуация, при която има "твърде много вождове", но в Бракли има достатъчно талантливи "индианци" - за да продължа метафората, а техническият директор Боб Бел вече даде да се разбере, че в някои области има нужда от нови лидери, с достатъчно опит и знания. Така че привличането на специалисти от ранга на Уилис и Коста е впечатляващо.
Уилис, както знаете, вече е работил в Бракли, когато тимът се казваше BAR и е автор на характеристиките на аеродинамичния тунел на тима. Сега Уилис оглавява екипа, който отговаря за аеродинамиката, изследванията и развитието на болидите и отново ще работи с аеротунела, CFD технологиите и т.н. Коста пък ще отговаря за дизайна и развитието на болидите, същото, което правеше и във Ferrari под ръководството на Рос Браун. И двамата ще са директно подчинени на техническия директор Боб Бел.
Коста доскоро се трудеше във Ferrari, но по-рано тази година беше освободен, а на мястото му беше издигнат доскорошния му подчинен Пат Фрай, след като се оказа, че Алдо е един от виновниците за това Скудерията да не разполага с болид, с който да може да се бори за титлата.
Според източници от Маранело, Коста е заложил на твърде консервативна стратегия при създаването на новата кола на Ferrari за 2011 - той не е искал да поема рискове, за да не се провали. Когато негов шеф в Скудерията беше Рос Браун, точно Браун взимаше решенията кои рискове трябва да се поемат и кои - не. Сега на този пост в Маранело и Пат Фрай и той е отговорен за създаването на болида за 2012, с който пилотите на тима ще трябва да се борят с Red Bull.
Но работата на Коста с Браун е повече от успешна - осем световни титли и сега Алдо заема поста директор по инженерните въпроси.
Назначението на Уилис също е интересно, тъй като той отново се активизира в усилията си да се върне във Ф1. Помните, че той напусна BAR, за да премине в Red Bull, след това беше освободен от този тим и стана съветник на HRT, като постепенно ролята му в тима нарасна сериозно и преди няколко месеца той напусна. Уилис е технически шеф от ранга на Браун и Боб Бел. Той заема новата позиция директор по технологиите в новата схема на техническия департамент на тима.
Уилис става част от Mercedes от този месец, като се завръща във фабриката в Бракли, където прекара 6 години, когато работи за BAR. Коста идва в тима през декември, тогава изтича ограничението му, наложено от Ferrari, така че той няма да има кой знае какъв принос в създаването на болида за 2012 година.
От гледна точка на Mercedes, 2012 е третият сезон след купуването на Brawn GP от Рос Браун и колегите му. Не съм сигурен колко време ще действа клаузата за "ключовата фигура", по която Рос е начело на тима или още колко дълго той ще иска да се занимава с тази работа, но с новите попълнения мениджърския тим на отбора изглежда все по-силен.
И при трансферите на "технически звезди" този сезон се оказа доста интересен. McLaren взе подалия оставка технически директор на Williams Сам Майкъл - още едно доказателство, че преследвачите на Red Bull консолидират екипите си в битката за титлата. А това означава, че в следващите сезони ни предстоят епични надпревари, тъй като силните стават все по-силни и се опитват да изравнят силите си.