Темата за присъствието на жените във Формула 1 не е никак нова, но новите попълнения се случват доста рядко. Естествено, световният шампионат отдавна излезе от задръстеното клише, че красивите момичета имат място единствено на стартовата решетка, за да държат табелите с имената на пилотите или пък да разнасят напитки на ВИП гостите на тимовете. В последните години два от отборите във Формула 1 се управляват от жени, при това много добре - Мониша Калтенборн е съсобственик на Sauber и полага неимоверни усилия да издърпа от финансовата криза тима на Петер Заубер, а сър Франк Уилямс прехвърли ежедневното управление на Williams на дъщеря си Клеър и през 2014 британците бяха най-прогресиращият отбор в световния шампионат.
Появата на новия пилот по развитието на Lotus Кармен Жорда обаче отново тласна дискусията в различна посока. С оглед на резултатите на испанката до момента, тя изобщо не заслужава дори да влиза в бокс на тим от Формула 1. Но пък привлича вниманието на медиите от цял свят и самото й представяне по време на тестовете в Барселона е доказателство за това. Естествено, допирът на Кармен със световния шампионат ще е основно през симулатора и ако тя или баща й платят повече пари, може и да участват в някоя петъчна сесия. И дотам, няма как да стигне до титулярно място.
За съжаление, същото важи и за Сузи Волф, съпругата на Тото Волф, шефът на световните шампиони от Mercedes, естествено, с уговорката, че тук нещата са по-омотани. Сузи имаше кариера в моторните спортове още, когато носеше моминското си име Стодарт, но сватбата й с Волф й даде сериозно ускорение. После Тото стана акционер в Williams, след това се прехвърли в Mercedes, но Сузи остана като тестпилот на британския тим (Клеър Уилямс обяви, че е доволна от нея), а и Тото все още притежава 5% от акциите на тима. Реално погледнато, Сузи е най-близо до стартовата решетка - ако нещо се случи с Фелипе Маса или Валтери Ботас, тя е първата им резерва.
За съжаление, третата дама, която беше свързана силно с Формула 1 в последните години - Мария де Вилота вече не е сред нас. Помните, че испанката беше тестпилот на Lotus, след това на Marussia, както и че направи много тежка катастрофа по време на тестове. След удара докторите успяха да й спасят живота въпреки, че пораженията по главата и лицето й бяха много сериозни и Мария загуби и едното си око. Испанката почина година след катастрофата, точно когато стартираше кампанията за популяризиране на книгата, която тя беше написала след инцидента, описваща битката й за живот.
И тъй като, в момента е трудно да се прогнозира откъде ще дойде следващата дама, която ще може да се пробва във Формула 1, то кандидат №1 отново остава Даника Патрик. Американката има опит в европейските състезания, макар и на по-ниско ниво и освен това кара за тима на Джийн Хаас в NASCAR. А Хаас ще го видим през 2016 със собствен отбор във Формула 1 - какво по-добро маркетингово упражнение и магнит за медиите от Даника Патрик в единия болид. Да не говорим, че Даника има победа в Индикар (през 2008 в Япония), както и трето място в „500 мили на Индианаполис" - успехи, до които някои от пилотите, които сега си плащат, за да са във Формула 1 никога няма да стигнат.
Та, Кармен Жорда може да не стигне до титулярно място във Формула 1, но е въпрос на време да има жена пилот в световния шампионат. Може би това ще е последното нещо, за което Бърни Екълстоун ще се пребори преди да се пенсионира.
А преди Де Вилота, Картин Лег прави тестове за Minardi през 2005, а още преди това италианката Джована Амати караше за Brabham, а неин съотборник беше бъдещият световен шампион Деймън Хил, но това беше доста отдавна - през 1992.