Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Marussia потъна с огромни дългове

Marussia и Caterham не успяха да изкарат до края сезон 2014 във Формула 1
От руския тим останаха само снимки за спомен и дългове
Катастрофата на Жул Бианки в Япония също беше тежък удар върху тима

Почти 50 милиона долара дългове остави след фалита си опашкаря във Формула 1 Marussia, показват документите на тима, оповестени от синдика, назначен да организира разпродажбата на имуществото му. Отборът фалира малко преди края на сезон 2014 и пропусна последните три старта, а от доста време насам се чуваше, че компанията-майка - руският производител на супер автомобили Маруся има финансови проблеми.

Разпродажбата на активите на Marussia вече започна и собственикът на американския тим, който ще дебютира във Формула 1 през 2016 Джийн Хаас си осигури две важни придобивки. Първата е базата на Marussia в Банбъри, Великобритания - там ще е европейската база на Haas Racing F1, а централата остава в Северна Каролина, САЩ, където е базиран и тимът на Хаас в НАСКАР.

Другата важна сделка на Хаас, която обаче още не е потвърдена, е закупуването на плановете на Marussia за болида на тима за сезон 2015 във Формула 1. Така разработването на колата на Haas за сезон 2016 няма да започне от нулата, освен това той също ще ползва двигатели Ferrari, както и Marussia - това също ще улесни проектирането.

Тези сделки обаче едва ли ще покрият всички дългове на Marussia. Топ 3 в списъка на длъжниците на тима са три компании, с които руснаците работеха до последно във Формула 1: доставчикът на мотори Ferrari, доставчикът на гуми Pirelli и компанията за кетъринг и хоспиталити Freeman's, която се грижеше за гостите на тима в падока.

Общо тези три компании имат да взимат 37 милиона долара, но синдикът, назначен да управлява и продава имуществото на Marussia Джеф Раули вече обяви, че голяма част от дълговете на тима ще останат „непокрити".

Четвъртата позиция в класацията на длъжниците е за бившия пилот на Marussia Тимо Глок. Германецът кара за Marussia и тимът, когото Marussia купи - Virgin Racing, между 2010 и 2012 година и за трите сезона има да взима 1 милион долара от неполучени заплати. В края на 2012 Глок напусна Marussia и Формула 1, за да се състезава за BMW в DTM, където си получава заплатата редовно.

Според Раули, кредиторите на Marussia са десетки, като се очаква в началото на 2015 да бъде публикуван и списъкът с имената им и кой колко има да получава.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените