Той може и да притежава два отбора във Формула 1 (единият от които току-що е спечелил световната купа), но няма как да видиш Дитрих Матешиц на облятата с шампанско писта в Монте Карло.
66-годишният австрийски бизнесмен, основател на фирмата за енергийни напитки Red Bull, я разширява до бизнес с оборот от над 3 млрд. евро и създава една от най-големите световни маркетингови кампании.
Съществуват футболни отбори с марката на Red Bull от Ню Йорк до Сау Пауло, шампионат по надпревара с летателни апарати и спонсорирани от Red Bull спортисти в области от сноуборд до сърф, колоездене и гребане.
Но въпреки че е майстор в популяризирането на марката си, Матешиц също така е общоизвестен с отбягването на публичността - до такава степен, че често се твърди, че той е купил най-голямото австрийско клюкарско списание, просто за да може да избегне появата си на страниците му.
Когато става дума за почивка, има само един избор - частен остров.
Преди седем години Матешиц е по делови въпроси във Фиджи и научава от адвоката си, че един от най-хубавите острови в страната се предлага за продажба. Когато вижда остров Лаукала, той на мига е поразен.
Планинският остров с размери 12 кв.км, разположен в северната верига Лау на Фиджи, е заобиколен от спокойна лагуна с изключително син цвят, обхваната от риф. Неговите заливчета, извивки, контури и дълги ивици от бели пясъчни плажове представляват самата същност на южния Тих Океан.
Частна собственост от повече от век, в началото той е бил кокосова плантация на британско семейство, след което е продаден на Малкълм Форбс, член на фамилията издатели на едноименното списание - през 70-те години.
Форбс ползва острова като частно убежище, като там е построена малка плантаторска къща и помещения за персонала - и там гостуват хора като Рокфелер и Елизабет Тейлър. Така че той остава непроменен, докато Матешиц не го купува от наследниците на Форбс през 2003 г.
Рай с мъжки играчки
Оттогава Матешиц развива Лаукала и го превръща в райско убежище, съчетано с многобройни високооктанови мъжки играчки, така че да поддържа изпълнения с адреналин имидж на Red Bull.
Само 25 суперлуксозни вили са разпръснати по дългата 4.2 км брегова линия - като всички те споделят екстри, които биха подобавали на голям хотел. На пристана са завързани лодка за гмуркане, три платноходки, лодка за водни ски, моторница за спортен риболов и три свръхбързи джета. "Най-добрият начин да получите реална представа за мащабите на острова е чрез джет," казва инструкторът.
Гмуркането в тези води е отлично, с видимост от над 40 м. Островът разполага с 25 места за гмуркане - трябва да се внимава с пасажите от чукоглави акули - и е само на половин час път с лодка от Уайтуол, главното място за гмуркане край Фиджи.
Определено пътуването си заслужава - плъзгаш се край висока 60 м стена, покрита с бледовиолетови и бели корали, преди да преплуваш през тесен проход в градина от корали в хиляди оттенъци на виолетово, люляково, жълто и червено.
Отново на сушата, има център за езда, тенис-кортове, екстремно колоездене и перфектно поддържано голф-игрище на световно ниво, създадено по дизайн на Дейвид Маклей Кид, известен с игрището "Касъл" в Сейнт Андрюс, Шотландия, както и с Бандън Дюнс, Орегон.
Най-големият басейн в южния Тих океан
Курортът е изграден около впечатляващ плувен басейн. С размери от 5000 кв.м., това е най-големият басейн в южния Тих Океан. Има също така поразителен тесен басейн с насрещно течение, издигнато стъклено корито, което се намира над група естествено оформени басейни, които текат през пълни с камъчета водопади в огромна лагуна с многобройни пясъчни заливи.
Сама по себе си групата басейни е въплъщение на целия проект. Всичко е така екстравагантно, и смело, че един от гостите в комплекса - френски банкер на седеседмичен меден месец по цял свят - го формулира накратко: "Пътували сме до някои от най-добрите хотели в света, но това надминава всичко. Това е като нечия безумна мечта. Да, абсурдно скъпо е, но дори и в този случай знаеш, че го получаваш изгодно."
Грандиозни мащаби за отбрани гости
Атмосферата на ограничен достъп е такава, че въпреки че за първи път е отворил през декември 2008 г., курортът все още рядко се маркетира и мениджърският екип почти се противи да вижда хотела зает с пълния му капацитет. Рядко някога ще ви се случи да споделяте острова с повече от 10 или 15 други гости.
С постоянен персонал от 329 души, в началото изглежда почти престъпна екстравагантност да се предлага толкова високо ниво на сдържано, но абсолютно професионално обслужване за толкова малко гости, но пък това е самата сърцевина на философията на Лаукала.
Майя Килгор, мениджър, коментира: "Не искаме да се налага предварително да запазвате места за гмуркане или спа-процедури - това, което желаете, ще бъде готово за вас, когато го пожелаете."
Естествен подход
Извън построената в колониален стил плантаторска къща, която Матешиц е строил цели три пъти, преди да бъде удовлетворен от резултата, архитектурата има корени в традиционната естетика на Фиджи, с много естествен подход. Няма прави линии, само меки извивки и свободни заоблени форми.
Вниманието към детайлите е грабващо. За строежите не е използван дори и един пирон. Дървените греди са скрепени от маги маги - кокосово влакно, произвеждано на острова - а всичките сгради са с покриви от местни сагови палми.
Някои от силуетите на покривите на обществените сгради са особено драматични, барът край басейна е почти миниатюрно копие на операта в Сидни, а покривът на плажния бар се разтваря като венчелистчета на цвете.