Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Изящество на две колела

 Екзотичен велосипед: SPA Bicicletto  

 Страна: Италия

 Драматичното Bicicletto от италианската SPA (Societa Piemontese Automobili), уважавано име в автопроизводството и дизайна, основано през 1906 г. – е вдъхновено от буталните cafe-racer мотоциклети на миналото. Не се подвеждайте обаче: този електрически хибрид е пълен с технологии от XXI век, включително лъскава композитна карбонова рамка, която свежда теглото до приемливите 23 кг. 
 Акумулаторът е разположен в долната част на рамката; фалшивият резервоар за гориво всъщност е отделение за багаж, върху което има LED дисплей, който съобщава скоростта и нивото на заряд на акумулатора. 
 С електрическото задвижване, Bicicletto достига максимална скорост 45 км/ч; компанията твърди, че колелото изминава 50 км само на електричество и цели 120 км, ако пътникът върти педалите. 
 Включен в стандартен електрически контакт, акумулаторът се презарежда за пет часа. 
 Подобно на някои други красиви возила от Италия, изключително стилното Bicicletto няма да бъде никак евтино. Когато велосипедът се появи в Европа в края на 2015 (и в останалата част от света през 2016), той ще струва приблизително колкото и чисто нов Fiat Panda.

 Цена: $11 000 (по ранни прогнози) Снимка: insella.it
Екзотичен велосипед: SPA Bicicletto

Страна: Италия

Драматичното Bicicletto от италианската SPA (Societa Piemontese Automobili), уважавано име в автопроизводството и дизайна, основано през 1906 г. – е вдъхновено от буталните cafe-racer мотоциклети на миналото. Не се подвеждайте обаче: този електрически хибрид е пълен с технологии от XXI век, включително лъскава композитна карбонова рамка, която свежда теглото до приемливите 23 кг.

Акумулаторът е разположен в долната част на рамката; фалшивият резервоар за гориво всъщност е отделение за багаж, върху което има LED дисплей, който съобщава скоростта и нивото на заряд на акумулатора.

С електрическото задвижване, Bicicletto достига максимална скорост 45 км/ч; компанията твърди, че колелото изминава 50 км само на електричество и цели 120 км, ако пътникът върти педалите.

Включен в стандартен електрически контакт, акумулаторът се презарежда за пет часа.

Подобно на някои други красиви возила от Италия, изключително стилното Bicicletto няма да бъде никак евтино. Когато велосипедът се появи в Европа в края на 2015 (и в останалата част от света през 2016), той ще струва приблизително колкото и чисто нов Fiat Panda.

Цена: $11 000 (по ранни прогнози)
Състезателен велосипед: Canyon Speedmax WHR

Страна: Германия

За специалистите по аеродинамика проектирането на велосипед, който да обикаля по пистата на колодрум в продължение на час без спиране със средна скорост близо 53 км/ч е сериозно предизвикателство – и нещо рекордно. Германският производител Canyon е снабдил британския състезател Алекс Даусет с такъв велосипед за неговия рекорд, поставен на 2 май в Манчестър. Постижението изстрелва и Даусет, и велосипеда начело в новинарските емисии.

“Возилото“ на Даусет, адаптирано от шосейния велосипед Canyon Speedmax, е оптимизирано за максимална аеродинамичност, което води до рекордно висока скорост. Speedmax WHR също така успява да ускори пулса на зрителите - с форма, вероятно най-добре оценявана отгоре, където усилията на Canyon за свиване на профила изпъкват особено много.

Цена: не се продава
Halfbike II

Разработен от българските архитекти Мартин Ангелов и Михаил Кленов

Оригиналният Halfbike беше наполовина хитро решение за градска мобилност, наполовина реквизит за Cirque du Soleil. Наследникът му измества баланса в полза на първото, благодарение на важната замяна на единичната, наподобяваща пистолет ръкохватка с по-традиционно, макар и леко скъсено кормило.

Това, което Halfbike II не е изгубило обаче, е оригиналния си вид на музеен експонат, карането в изправена позиция и странната механика.

Прикрепено към алуминиева рамка, единичното предно колело осигурява задвижването, а двете съчленени задни колела отговарят за управлението. Много високото шперплатово кормило се сгъва, за да направи тежащия около 8 кг велосипед малко по-удобен за разнасяне в обществения транспорт – където евентуално велосипедистът би могъл да седне.

Цена: $599
Шосеен велосипед: Ford MoDe:Pro

Страна: САЩ

Идеите за оптимизиране на трафика в задръстените центрове на градовете предлагат вдъхновен, елегантен начин да се отървем от задръстванията. Ford са възприели охотно тази идея, проектирайки сгъваемия MoDe:Pro е-велосипед.

Той е предназначен за употреба от “куриери, електротехници и хора, занимаващи се с доставки на стоки и услуги”, предполага се, след като паркират своя работлив микробус Ford Transit Connect. Маршрутът до предварително избраната дестинация се предава не чрез потенциално разсейващ смартфон, а чрез тактилна обратна връзка до кормилото на велосипеда, което вибрира, за да покаже правилната посока, в която да завиете.

Ей това, любители на състезанията, се нарича "да чувстваш пътя".

Цена: не е известна
Бамбуков велосипед: Bamboo Bee

Страна: Сингапур Тънката, инвазивна трева, която расте с бесни темпове, всъщност е идеален материал за изработка на рамката, с равностойна устойчивост и гъвкавост. Но ако предишните опити за прилагане на магията на бамбука към велосипедите са водили до груби, тромави смолисти “спойки”, сингапурското колело Bamboo Bee успява да направи съединителните тръби гладки и компактни.

Компанията, която също е развила успешна кампания в Kickstarter, доставя велосипеда елегантно разделен на съставните си части, за окончателно слобяване в дома на потребителя или местна вело-работилница.

Цена: $1500 - $3400
 Дървен велосипед: Matteo Zugnoni WooBi  

 Страна: Италия

 Дървените велосипеди са хит в момента. Те варират от учебни колела за $90, направени от шперплат, до струващи $70 000 модифицирани арт-байкове, направени от огъната на пара букова дървесина. 

 Представен през април на Миланската седмица на дизайна, WooBi на италианския стилист Матео Зуньони е сред най-красивите дървени велосипеди, които сме виждали. Минималистичното колело включва части от рамката и предна вилка, изработени от солидна дървесина, грес ремък Gates, вместо традиционната верига. 
 Когато WooBi бъде пуснат в продажба това лято, купувачите ще могат да избират дървесината от списък, включващ орех, палисандър, ясен, венге и други, както и нюанса на колелата и кожените ръкохватки и седлото, произведени от Brooks. Прототипът докарва перфектно цветовата комбинация по наше мнение. Нищо не показва толкова добре “екологичност”, колкото масивно дървено колело с яркозелена рамка.

  Цена: $7700
Снимка: sbs.com.au
Дървен велосипед: Matteo Zugnoni WooBi

Страна: Италия

Дървените велосипеди са хит в момента. Те варират от учебни колела за $90, направени от шперплат, до струващи $70 000 модифицирани арт-байкове, направени от огъната на пара букова дървесина.

Представен през април на Миланската седмица на дизайна, WooBi на италианския стилист Матео Зуньони е сред най-красивите дървени велосипеди, които сме виждали. Минималистичното колело включва части от рамката и предна вилка, изработени от солидна дървесина, грес ремък Gates, вместо традиционната верига.

Когато WooBi бъде пуснат в продажба това лято, купувачите ще могат да избират дървесината от списък, включващ орех, палисандър, ясен, венге и други, както и нюанса на колелата и кожените ръкохватки и седлото, произведени от Brooks. Прототипът докарва перфектно цветовата комбинация по наше мнение. Нищо не показва толкова добре “екологичност”, колкото масивно дървено колело с яркозелена рамка.

Цена: $7700
Сгъваем велосипед: Helix

Страна: Канада

На пътя Helix, едноименният продукт на стартъп производство на колела от Торонто, е несъмнено привлекателен.

Но едва когато видите това двуколесно возило да се трансформира, реалната му красота започва да бие на очи. Само с няколко бързи движения – разгъване на един компонент, плъзване на един фиксатор и завъртане на някое друго лостче – велосипедът от средство за транспортиране се превръща в нещо лесно за транспортиране.

Амбициозните твърдения на създателите за Helix – че той се сгъва до размера на едното от колелата, са съвсем леко преувеличени. В сгънат вид велосипедът е с размери само 60x65x25 см. И тежи само 9.5 кг, благодарение на оголената рамка, изработена изцяло от титан. Helix смятат да стартират кампания в Kickstarter за финансиране на масово производство, с планове да започнат доставките преди края на лятото.

Цена: $1300 - $1700, в зависимост от спецификациите
 Товарен велосипед: Velove Armadillo  

 Страна: Швеция

 Типичният товарен велосипед е дву- или триколесен с традиционна позиция за каране прав и място за съхранение в разширена носова или удължена опашна част. Velove Armadillo обаче не е типичен товарен велосипед. 
 Този четириколесен електрически хибрид с пълно окачване разполага полу-легналия шофьор отпред, и товарно отделение с обем 1 кубичен метър отзад. 
 Квадрицикълът е толкова подходящ като заместител на товарни микробуси в градски центрове, че DHL Express в Холандия са започнали да извършват доставки с такъв (наричат го Cubicycle) в град Алмере.  Компанията съобщава, че средностатистическият ден на Velove включва пренасяне на 125 кг пратки и изминато разстояние над 50 км. Засега Armadillo на Velove е само на етап прототип, но шведската стартираща компания се опитва да започне производството догодина. 

 Цена: не е известна Снимка: Facebook
Товарен велосипед: Velove Armadillo

Страна: Швеция

Типичният товарен велосипед е дву- или триколесен с традиционна позиция за каране прав и място за съхранение в разширена носова или удължена опашна част. Velove Armadillo обаче не е типичен товарен велосипед.

Този четириколесен електрически хибрид с пълно окачване разполага полу-легналия шофьор отпред, и товарно отделение с обем 1 кубичен метър отзад.

Квадрицикълът е толкова подходящ като заместител на товарни микробуси в градски центрове, че DHL Express в Холандия са започнали да извършват доставки с такъв (наричат го Cubicycle) в град Алмере.

Компанията съобщава, че средностатистическият ден на Velove включва пренасяне на 125 кг пратки и изминато разстояние над 50 км. Засега Armadillo на Velove е само на етап прототип, но шведската стартираща компания се опитва да започне производството догодина.

Цена: не е известна
Подходящ за деца велосипед: Boxer Rocket

Страна: Великобритания

Надали има възрастен, който не би се възползвал от шанса да се качи в този анатомично вдъхновен кокпит - возило за деца и да поеме по пътя. Разположен върху здрава опорна рамка, кошът предлага място за четири малки деца на накланящи се, червени тапицирани седалки с петпосочни колани.

Електрически двигател милостиво усилва силата, влагана от родителите във въртенето на педалите.

Носовата част включва вътрешно отделение за багаж, а отвън има един челник с високи и ниски осветяващи лъчи. Има и весел клаксон, предни и задни мигачи и USB порт за зареждане на мобилен телефон.

Това нестандартно колело разполага също със симулатор на звука на самолетен двигател, свързан с позицията на регулатора на скоростта. Необходимите за целта ретро авиаторски шлем и очила обаче не са включени в комплекта.

Цена: 4950 британски лири (около $7800)

Педали, вместо двигатели. A планета без автомобили?

Идеята не е толкова абсурдна, колкото звучи на пръв поглед. Навсякъде по света правителствата и любителите на колоезденето търсят начини да създадат нова градска среда - след повече от век на нагаждане към потребностите и вкусовете на шофьорите на автомобили.

Показателен пример: задръстен от прекалено много автомобили, Париж активно прилага план на стойност 150 млн. евро, който цели да превърне френския град в "световна столица на колоезденето" до 2020 г.

С този пик на популярност идва и по-големият избор: ежегодно се появяват десетки нови модели колела - от базови решения за плажни разходки до композитни, разчитащи както на педалите, така и на електрически двигатели, които струват колкото среден автомобил.

Затова подбираме 10 от любимите ни нови колела, сред които има титанов велосипед, сгъващ се до размера на едното от колелата си, финансиран чрез Kickstarter велосипед "направи си сам", изработен от бамбук, както и четириколесен товарен велосипед, който има амбициите да замени работещите с дизелово гориво товарни камиони в европейските градове.

Вижте ги в галерията.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените