Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Топлес богини и богове в новия календар на Pirelli

"Красотата няма пол, така както няма раса...", казва Карл Лагерфелд
"Красотата няма пол, така както няма раса...", казва Карл Лагерфелд

Феминизъм и хомосексуална красота, обединени чрез "възстановки" на сцени от древногръцката и древноримската митология - това  са темите, по които дизайнерът и професионален фотограф Карл Лагерфелд е работил за новия календар на Pirelli за 2011-а.

Компанията представи традиционния си календар за следващата година в Москва, където присъства и  Лагерфелд. Лъскавият фотоалбум излиза вече 38 години, като малко след първото издание се превръща в много повече от обикновен календар.

Освен красивите момичета в него, причините за легендата около календара са винаги скъпоплатените и артистични фотографи, нетрадиционните мотиви, уникалните пейзажи и, разбира се - лимитираната серия (ограниченият тираж се раздава като престижен корпоративен подарък на важни клиенти на компанията).  

Тази година снимките в календара са черно-бели и са дело на самия Лагерфелд, който освен моден дизайнер, е и изключителен фотограф. На представянето в Москва бяха показани кадри от снимачната работа в студиото му в Париж.

Разходите по календара за 2011-а са достигнали рекордните за Pirelli 1.5 милион евро.

Изненадващото в новата версия на известния календар е не само обожествяването на моделите. По време на представянето Лагерфелд подчерта, че е използвал не просто красиви модели, а най-търсените и заетите от тях. Сред 15-те момичета, участвали във фотосесиите, са Наташа Поли, Лара Стоун, Аня Рубик и Бианка Балти, а актрисата Джулиан Мур е гост-звезда в ролята на богинята Хера.

36-те фотографии в календара са вдъхновени от различни древногръцки и древноримски митове, като голите тела на моделите са покрити с оскъдни реквизити.

"Аз съм политеист", каза фотографът-дизайнер при представянето на фотоалбума, добавяйки: "Опитах се да създам една митологична сцена - без ад... Тук няма грях - като спирачка за щастие - следователно няма нужда от прошка. Това е и завръщане към красотата на античността. Обичам богините, защото те са първите освободени жени, които най-накрая имат право на всичко. Смятам, че богините и музите са феминистки. "

Относно хомосексуалната тема, Лагерфелд бе лаконичен, казвайки, че красотата няма пол, така както няма раса, но сред петимата позирали мъже за календара е Баптист Джабикони, който от няколко години участва почти във всеки проект на дизайнера (включително и във ваканциите му в Сен Тропе).

Календарът на Pirelli се смята за едно от най-известните изображения на корпоративните комуникационни средства. Традицията е албумът да възхвалява женската красота, правейки едно необикновено пътуване през повече от четири десетилетия чрез фотография, творчество, мода, стил и дизайн от световна класа.

 

Най-четените