Когато Алесандро Мишел пое Gucci през 2015 г. той ликвидира категорично бляскавите милански правила на бранда и въведе весела комбинация от епохи и вдъхновения. Това незабавно накара и мъжете, и жените да посягат към блузи с панделки, конфликтиращи принтове, мокасини, покрити с косми, и гийк-шик очила. Често всичко това наведнъж.
Последните 10 години отбелязаха ускорена глобализация в модата. Дизайнери, особено от Африка, бяха забелязани заради автентичния им стил, като обединяваха традиционен текстил със съвременни идеи.
Много брандове разработиха колекции, които се отказват от разграничението между половете.
Модата отдавна използва скромните тениски като политическо платно, а това десетилетие определено имаше предостатъчно поводи за протести.
Риана провокира безброй трендове, но с Fenty тя също така уцели текущото настроение по темата за включването. От грим за всякакви тонове на кожата до бранд за бельо за всякакви форми на тялото.
Това десетилетие модата и се бореше, и подхранваше болезнения проблем с културната апроприация. Стигна се до критики заради определени елементи в облеклата, заимствани от различни народи и култури, което доведе и до оправдания от брандове.
Луксозното спортно и активно облекло беше най-големият тренд на десетилетието. Защо? Защото ако лесният дрескод на кецове на платформи и луксозни спортни дрехи може да ви отведе от офиса през деня до любовна среща вечерта, защо не?
Свръх-мимолетните трендове са винаги най-забавни и брутални. В момента, в който се появи субкултура, тя се превръща в меме и бива преопакована от компании като Urban Outfitters. През 2012 модата беше “морски пънкари”. През 2014, на мода излязоха здравните готи. През 2019 г. актуални са VSCO момичетата.
Повече за модните тендециите на десетилетието можете да научите от основния текст на статията.