Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Българ не вярва на сълзи

Всеки има по един приятел, който прилича на някои героите Снимка: balgar.bg
Всеки има по един приятел, който прилича на някои героите

Въпреки че до момента официално преброените фенове на анимационния сериал Българ са 69 066 и двата му сезона бяха абсолютен хит в Интернет, все още няма телевизия, която да се престраши да купи по-нетрадиционен продукт, в който героите не се занимават с казионни любовни или криминални драми, а попадат във ужасно забавни фантастични приключения.

Затова и съжалението на почитателите на сериала, че няма да има трети сезон, са недостатъчни за създателя му Неделчо Богданов да продължи да го прави. Той обаче не спира да бъзика онлайн зрителите с интересни игри и куестове (плюс комикси и фен атрибути), а през есента се очаква и по-евтиния откъм средства (но не и хумор) проект Brain Damage (виж демо).

За задънените улици пред таланта, лабиринтите на Изгубения град и любимите моменти с Българ бърз разговор с Неделчо, а после пак иди си намери някоя смешка в неговия забавен анимационен свят.

Двата сезона на Българ могат да се гледат безплатно на сайта, но епизодите могат и да се купят - какъв е резултатът от този своеобразен тест, какъв процент от феновете плащат за филма?

Процентът е по-малък от 1. Целта ни беше тези, които искат да си го имат на хубаво качество (fullHD), да заплатят за услугата.

Наистина ли незаинтересоваността на медии и рекламодатели е причина да няма трети сезон?

Да! За кратко време изработката му стана непосилна за нас. Затова почваме новия проект Brain Damage. Той ще бъде доста по-кратък. Епизодите ще варират от 3 до 8 мин.

Какво да очакваме в него?

Ще бъде напълно нов сериал, с нови герои и нова обстановка. Ще бъде озвучен на английски и на български. Главните герои са 5 (тези, които са в демото) и подобно на Българ, ще спечелят зрителите с идиотското си поведение и обстоятелствата, в които ще ги забъркаме.

Има ли ли сте въобще среща с медии във връзка с излъчването на Българ и какво се случи на тях?

Имахме доста срещи с доста продуценти и медии. Досега развръзката е една и съща и всички я знаем.

Какво е обяснението за липсата на интерес - може би сериалът не върви много с ракийка и салатка ?

Не си го обяснявам. Опитваме се да се справяме без външна намеса, докато е възможно. Искаме да бъде излъчен по някои от главните телевизии, но не таим големи надежди. Между другото, в началото сме имали покана за излъчване именно от попфолк телевизия, но тогава отказахме.

Какво трябва да се промени в родните медии, за да стои адекватно такъв приятен сериал в тях?

Програмните директори да започнат да обръщат внимание на това какво се случва около тях. Това явно не е само български проблем. Все повече сериали се излъчват в Интернет. Освен това от една страна нямаме подкрепа от медиите, но от друга - имаме голяма подкрепа от зрителите.

Имате близо 70 000 фена на страницата си във Facebook, която е и много активна - какво най-много харесват хората в Българ?

Според мен най-много харесват това, че си имат български анимационен сериал, също така ги спечелихме с разнообразието в многото герои. Оказа се, че всеки има по един приятел, който да отговаря на някои от типажите. Хуморът, диалектът, неочакваните истории в началото се разглеждаха със смесени чувства, но с течение на времето, зрителите се пренастроиха на нашата (гюрската) вълна:)

Феновете ви имат ли някакъв общ профил?

Като цяло младите се зарибиха най-много. 50% са до 18 години, а останалите 45% са до 35 години, което е таргета, който целяхме в началото

За колко време трябва да решиш Куестът на Изгубения град, за да минеш за умен?

Ако го решиш сам, без нито една подсказка, няма значение от времето. Най-схватливите биха се досетили, че играта си има лимит и няма начин да не бъде решена. Иначе според мен - за 2 часа е нормално да се реши.

Как се прави подобен куест?

Доста трудно и ме е яд, че в момента не можем да бълваме още куестове. Има 3 стъпки. Измисля се перфектно, после се рисува целият материал и след това се програмира на флаш, накрая правим тестове, за да няма големи издънки

Коя е най-трудната точка в него според теб?

Според мен най трудното в този куест е къде да сложиш чичото на Унуфри.

А откъде е идеята за кафявата бира?

Сценарият на куеста е мой. Просто сам се досетих за кафявата бира, при положение, че изгубеният град е под земята.

Какви са отзивите за него от феновете - по-скоро лесен или труден им е бил?

По-скоро труден. В деня, в който го пуснахме, се изписаха над 1000 коментара, което го слага в графа най-труден до сега

Зад Българ вече стоят над 30 души екип - в каква атмосфера протича брейнсторминга ви?

Събираме се, пием кафе и започваме да мислим историите. Горе долу за ден-два оформяме един епизод.

Търсите ли вдъхновение за работата си от конкретни места, случки, хора в България?

Не търсим, но като ни се предоставят ги запомняме. Страним от актуалните събития и случки. Когато ни хрумне или видим нещо, го записваме и после му търсим място в определен епизод, но голяма част от сценариите се раждат в брейнсторминга.

Създадохте голям мърчандайзинг около Българ - комикс, фен атрибути, игри и т.н. - това успешен бизнесмодел ли е?

Да! Но му трябва още време, за да почне да издържа и самите епизоди.

Работите ли нещо друго, за да издържате прокета си?

Аз не, не ми остава време. Повечето от екипа обаче работят и други неща в областта си.

Ако във всеки хубав филм има запомняща се сцена или реплика, коя е тази от Българ?

Лично на мен най-много ми харесват: Монологът на Пешо слепия в "Старият фар"; Българ, където чакаше къщата да мине; Сцената с горящите гуми от епизода "Въльо"; В "Средновековието 2", когато султанът ги изпращаше, с поканата пак да дойдат догодина:"Ши напрайм едно агне, бира има... ракия, сичко...кото кажете туй ши напрайме"

А една от най-запомнящите се реплики според мен е на Българ: "Малее, ши съ насера от страх".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените