Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Да даваш, вместо да получаваш - Черен петък за бели сърца

dm ще дарят 3% от дневния си оборот за SOS "Детски селища" Снимка: iStock
dm ще дарят 3% от дневния си оборот за SOS "Детски селища"

От деца сме свикнали най-вече да получаваме.

"Мое!", "Дай!", "Искам" са думички, които рано и някак естествено се превръщат в част от речника на всеки малчуган. С годините обаче се учим и ни учат, че много често да дадеш е по-ценно, отколкото да получиш.

Хубаво е да си припомняме тези уроци около последния петък на ноември, традиционно носещ името "черен". Ден на масови отстъпки, промоции и намаления, в който милиони хора по света се водят именно от своята страст за получаване.

В това няма нищо лошо - всеки иска да си направи подарък, като се сдобие с нещо, от което отдавна е имал нужда, но е отлагал поради една или друга причина. Но докато се потапяме в бездънния кладенец на щенията на "аз"-а, забравяме за "другия". Другият, който също има своите мечти, но не и нашите възможности.

Алтернатива на консуматорския дух на Black Friday е стремежът да дадеш, да помогнеш. Ето защо редица световни брандове и организации ни напомнят за "другия" и търсят по-различния ъгъл на последния ноемврийски петък - онзи, свързан с благотворителността.

Тя е особено важна в седмиците преди Коледа - онзи период от годината, в който встрани от лъскавите опаковки и многобройни кутии най-важното остава всеки да получи малко любов и грижа.

dm също вярват в това. Ето защо от веригата са решили да дарят 3% от дневния си оборот на 27 ноември 2020 г. за едно добро дело.

Нещо повече, в общия оборот ще бъдат включени и всички покупки за деня, направени през онлайн платформата foodpanda.

Получател ще е организацията SOS Детски селища, а процентът от реализирания оборот в dm ще бъде даден в полза на звено "Майка и бебе". То предоставя временно настаняване на бременни жени и майки в риск да изоставят децата си. Но не само това - звеното насърчава родителската привързаност и подпомага тези млади майки чрез юридически и психологически консултации.

Целта, в крайна сметка, е да се предотврати това още български деца между 0 и 3 години да бъдат изоставени и настанени в институции. Да бъдат предпазени тези малчугани, които също имат право да искат малко любов, от това да попаднат в ситуация, в която сигурността, здравето и развитието им да бъдат застрашени.

Чрез кампанията в dm на 27 ноември клиенти и верига заедно протягат ръце и показват, че този конкретен петък е време не само да получиш, но и да дадеш.

Свикнали сме на подобни благотворителни прояви, които традиционно се случват именно около Коледните празници. В случая с dm България обаче не става дума за някакво рядко изключение - в края на януари т.г. успешно завърши социалната кампания на бранда и SOS Детски селища в подкрепа на българските деца "Дари любов с babylove".

Тя стартира на 1 септември 2019 г. и работеше на сходен принцип - обединявайки усилията на верига и клиенти. В рамките на пет месеца при всяка покупка на пелени, гащички и протектори за матрак от марката babylove на dm, 0,30 лв. отиваха за дарение за SOS Детски селища.

Така бяха събрани общо 10 000 лева, дарени изцяло в полза на звено "Майка и бебе" в Габрово.

Този Black Friday отново ще донесе радост - но не само на всички онези, които ще се възползват от чакана промоция, за да си купят нов телевизор, колело или пералня, но и на майките и децата, които в черния петък ще срещнат подкрепата на хора с бели сърца.

Хора като онези в магазините от веригата dm България и техните клиенти, които заедно на 27 ноември ще покажат, че да даваш никога не е излизало от мода. Напротив, то е новото черно. Все така актуално.

Все така правилно и добро.

Най-четените