Кога е най-доброто време за пътуване със самолет?
Теориите са много, но според едно изследване от първите месеци на 2024 г. най-идеалният момент е 7 сутринта в сряда.
Проучването е на финландската компания HappyOrNot, която се занимава с измерване на удовлетвореността на клиентите.
Именно нейни са таблата с емотикони на различните летища, с които пътниците оценяват престоя си.
Данните са от първото тримесечие на годината, и са от 10 млн. пътници в над 30 страни, съобщава "Ню Йорк Поуст". В сряда и в 7 сутринта хората са давали най-много засмени човечета, т.е. най-позитивни отговори за пътуването и престоя си на летището.
Цели 84% от решилите да оценят преживяването на летището в 7 сутринта са дали положителна обратна връзка. По отношение дните от седмицата, сряда с над 83% усмихнати човечета е бил денят с получени най-много високи оценки за пътуването.
Доста ранното ставане явно не е проблем за повечето хора, тъй като 4 и 8 сутринта са следващите часове на най-високи оценки. Обратно - късните часове с най-лоша обратна връзка. В 22,23 часа и полунощ удовлетворението на клиентите пада - макар и на около 78-79 на сто.
По отношение на дните най-зле са оценките, дадени в неделя - 80 на сто положителни.
След сряда, вторник и събота са следващите два дни с най-високо декларирано задоволство сред пътуващите.
Подобни са били резултатите и от предишни години. През 2023 г. обаче пътниците оценяват най-високо доста абсурден час - 4 сутринта. През 2022 г. най-добрият час за летене се оказва далеч по-човешкият 8 сутринта.
"През годините сме установили, че късно вечер е най-малко харесваното време за летене и тази година няма разлика", коментира изпълнителният директор на компанията Мика Макитало.
Обяснението за декларираните по-високи оценки вероятно се дължи на това, че рано сутрин и в средата на работната седмица летищата са най-спокойни.
Освен това, обяснява Макитало, в ранните часове на деня е най-чисто, а персоналът тъкмо започва работа и хората са по-енергични.
Според данните най-мразената част на летищата са местата за изчакване и вземане на чекирания багаж. Интересно е, че най-харесвани са местата за проверка на безопасността.
Най-често пък хората не са доволни от недружелюбното отношение на работещите на летищата, чистотата и опашките.