Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кралят на червилото, който руши стереотипите в Китай

Това, че е мъж, не му пречи да е инфлуенсър на тема грим и красота Снимка: Facebook @ Austin Li
Това, че е мъж, не му пречи да е инфлуенсър на тема грим и красота

Китай е държава, която се гордее със своята консервативност и с факта, че там полето за изява на ЛГБТ обществото е силно ограничено.

Блогъри и влогъри подлежат на сериозна цензура, само защото изглеждат с различна сексуална ориентация, а десетки постове в социалните мрежи изчезват, само защото модераторите смятат, че има намек за "чувствително съдържание" в тази насока.

Затова е крайно учудващо, че един от най-популярните инфлуенсъри на тема грим в Китай е именно мъж. Той вече има завидно състояние, натрупано благодарение на клиповете му на тема разкрасителни продукти и само в Douyin - китайския вариант на TikTok - има над 40 млн. последователи.

Ли Дзаки е на 27 години, а всички в страната му го познават като "Краля на червилото".

Всеки продукт, който той покаже в профилите си в социалните мрежи, се превръща моментално в хит, но както подсказва прякора му - влогърът се съсредоточава най-вече върху червилата. А тази страст не е от вчера и не се заражда само в опит за бърза и лесна печалба.

Напротив, любовта на Ли към грима се заражда, още докато живее в родния си град Нанчанг в Югоизточен Китай. Там като по-млад китаецът започва работа в магазин на световноизвестна марка козметика, а задача му зад щанда е не само да продава, но и да консултира клиентките.

Така Ли изгражда речника си, който и до днес е негова запазена марка. За него например нито един цвят не е просто "червено" или "розово". Напротив, той използва изрази като "кристални отблясъци, които са като звездите" и "цвят, по-нежен и от водата".

Снимка: Facebook @ Austin Li

Уменията за колоритно изразяване на Ли са допълнени от съвършените му способности да нанася прецизно червила, гланцове и други продукти за устни. В един невероятно дълъг стрийминг на живо от цели седем часа китаецът успява да изпробва пред камерата 380 различни червила.

През 2019 г. пък успява да влезе в Книгата с рекордите на Гинес като за 30 секунди успява да постави максимално много пластове червило на четири манекенки, специално подбрани за целта. Способностите на Ли не се дължат само на талант, но и на часове практика, през които той се усъвършенства.

За разлика от много влогъри на тема грим, които изпробват червилата на китките си, Ли ги тества директно на устните си.

Огромна популярност въпреки консервативните нагласи на Китай му осигурява и неговата искреност. Инфлуенсърът не се притеснява да критикува иначе елитни брандове като Chanel и Givenchy, ако не му допадат, и да препоръчва далеч по-бюджетна козметика, защото му се струва по-хубава от скъпите алтернативи.

Все пак Ли заявява, че е по-добре да носиш червило за 400 долара, отколкото дизайнерска чанта за същата сума, защото е категоричен, че мъжете първо забелязват червилото, а в същото време никой мъж няма да обърне внимание на чантата. Самият той признава, че притежава повече от 1500 червила в различни нюанси и на разнообразни марки - от най-евтините до най-дизайнерските.

Китайският влогър не страда от липса на средства нито за колекцията си от червила, нито за маркова чанта, ако все пак реши, че му е необходима.

По данни на китайското издание "The Global Times" той печели не по-малко от 10 млн. юана или около 1,4 млн. долара, които идват от рекламни договори, партньорства и, не на последно място, от курсовете за гримиране, които води онлайн. Покрай някои китайски празници доходите на Ли скачат още повече.

Така например на 8 март миналата година, който в Китай е известен и като Ден на кралицата, инфлуенсърът продава червила на стойност 509 хил. долара. Единствено пандемията от коронавирус му пречи тази година да постигне още по-впечатляващ резултат.

За Деня на необвързаните - най-голямото шопинг събитие за китайците - по време на стрийминг на живо Ли привлича 36 млн. души публика и генерира продажби за 145 млн. долара.

Изглежда талантът му не се ограничава само до червилата, защото в същата кампания той успява да промотира и продаде и стоки за дома и даже хранителни продукти.

Няколко дена по-късно с Ли се свързва Jinzi Ham - компания за производство на "месо за вегени", имитация на месо, направена от растителни продукти и мазнини. Фирмата се затруднява да рекламира стоката си, тъй като китайците предпочитат истинското месо, и затова се обръща именно към популярния влогър.

За пет минути Ли успява да продаде над 100 хил. опаковки "веган бургери" и "веган кайма" и два дена по-късно акциите на Jinzi Ham скачат със 100 млн. долара.

Китаецът е доказал и че може да срине реномето на някой елитен бранд само с няколко думи в профилите си в социалните мрежи. През април Hermes пускат на пазара дългоочаквана серия червила с матов завършек и в Китай нямат търпение да чуят какво ще каже Кралят на червилото по темата.

Снимка: Facebook @ Austin Li

Е, Ли критикува жестоко червилата на дизайнерската марка като казва, че изглеждат "невероятно евтино", че не са подходящи за тена на азиатците и че предлагат на клиентите си цветове, които са били модерни преди пет години. Негативното мнение на инфлуенсъра води до срив в продажбите на последната серия на Hermes, а китайците са категорични - щом на Ли не му отиват тези червила, няма да отиват и на нас.

Това е поредното доказателство, че необичайният вид и занимание на китаеца всъщност са се оказали предимство в тази държава на традиционалисти. След първите си видеа влогърът се сблъсква с вълна от критики и скептицизъм, защото за никого не са тайна консервативните нагласи на китайците. Мнозина му пишат, че никога няма да пробие в "женски свят", какъвто е поддържането на влог за грим и разкрасителни продукти.

Само че полът му му дава едно невероятно предимство пред конкуренцията от дами - издръжливост.

Да нанасяш червило след червило всъщност може да унищожи деликатната кожа на устните, особено на женските устни. Мъжете нямат подобен проблем, тъй като са с по-плътна и съответно по-издръжлива кожа. Както посочва самият Ли - повечето му колежки започват да изпитват болка след третото или четвъртото червило, докато той може да пробва десетки едно след друго.

В момента влогърът има легион от верни фенове, които попиват всяка негова дума, нищо, че любимата им онлайн знаменитост не се вписва в традиционните представи за пол в Китай. Когато го попитат как е извървял пътя от магазина за козметика в Нанчанг до триетажния мезонет в Шанхай и десетките хиляди последователи, Ли избягва дълги обяснения.

"Понякога мечтите се сбъдват", казва инфлуенсърът и се насочва към поредното червило за проба.

 

Най-четените