Ако индийските сериали са точни в едно, то е как изглеждат индийските сватби. Те не само продължават по няколко дена, но и са пищни, разточителни, екстравагантни. Има един проблем - както на много места по света, така и в Индия все повече млади отлагат възможно най-дълго брака.
От друга страна кой не иска да си спретне такова невероятно тържество, да смени няколко тоалета, да се запознае с готини нови хора?
Така се появяват фалшивите сватби на Индия - без булка, без младоженец, само чисто забавление.
Модата е вдъхновена от празненствата, които индийските общности в чужбина организират, за да съхраняват културата и обичаите си. На тези събития индийците обличат традиционни дрехи, сервира се индийска храна и се танцуват типичните за страната танци.
Младите в Индия искат същото изживяване, но без ангажиментите на брака.

Първоначално фалшивите сватби са частно организирани от един човек или от една компания, но постепенно фирмите за кетъринг надушват възможността за печалба.
Сега празненствата са професионално организирани и на тях присъстват стотици. В пост в LinkedIn банкерка от Бенгалуру се хвали например, че е присъствала на фалшива сватба с 2000 гости. Тя споделя, че друго тържество, този път в Делхи, е било на стойност 10 хиляди евро - сума, впечатляваща за стандартите на Индия.
Подобни тържества се вдигат и в другите големи индийски градове - Мумбай, Калкута, Амритсар.
На фалшивите индийски сватби има и традиционните игри като дърпане на въже и лов на дребни съкровища.
Това, което няма, е излишна драма.
"На истинските сватби има прекалено много натиск от страна на роднините", казва пред "Би Би Си" млада индийка. Тя припомня, че в Индия правилата за облеклото на младоженците, изпълнението на ритуалите и поведението им са невероятно строги и се следят внимателно от гостите.

Входът за фалшивата сватба, на която последно е била, е едва 15 евро - сума, която тя може да отделя всеки месец, за да се забавлява.
Индийката е убедена, че фирмите, които организират тържествата, успяват да си върнат инвестицията поне двойно само от билетите. Те съумяват да са на печалба, въпреки че предоставят на гостите си бюфет с храни и напитки, празнични аксесоари, професионален дисководещ и зала под наем.
При някои такива събития дори се избират фалшиви булка и младоженец и тълпата се разделя на два отбора, за да играе тематичните игри.
Трендът вече излиза и извън пределите на Индия и достига, съвсем логично, до Дубай.
"Забравете за дискотеките, Поколението Z купонясва на фалшиви сватби", гласи заглавие в туристически сайт, посветен на Дубай. В емирството тържествата се организират в духа на традиционните индийски сватби със съответното облекло, храна и музика.
Нерядко фалшивите сватби също продължават по няколко дена, като за целта се предлагат билети на промоционална цена за всичките дни.
От гледна точка на бизнеса индийското изобретение също е прекрасна идея. То осигурява работа на много служители по веригата - от организаторите до готвачите на кетъринга.
А на гостите остава да се забавляват без ангажименти и без излишно напрежение.