Когато Адриана Ружина решава да се върне в България след 8 години в Германия, изборът да кандидатства за работа в Kaufland изглежда напълно логичен и естествен. Тя е завършила бизнес комуникация в Берлин, а работният ѝ опит е в сферата на маркетинга и продажбите.
"Бях кандидатствала инициативно в Kaufland, не по определена обява за определена длъжност, а прибирайки се от Германия, можех да се идентифицирам с това да работя в немска фирма в България", разказва 29-годишната Адриана.
Освен това иска да придобие опит в голяма фирма, каквато е търговската верига.
Подава документите си за Централния склад до пловдивското село Стряма, без да има какъвто и да било опит в логистиката. CV-то ѝ обаче не отива в кошчето - канят я на интервю и ѝ предлагат да се включи в едногодишната Trainee програма в Централен склад. Започва работа през април т.г.
"Прозвуча ми като нещо, което би ме обогатило, но и където мога да разгърна потенциала си. Приех с голям ентусиазъм", разказва Адриана.
Тя се подготвя за ръководител на смяна. Минава през всички отдели в Централен склад и научава детайлите около работата на колегите си - както на служителите, така и на ръководителите на отделите.
След като завърши програмата, ще ръководи някое от звената. Освен че ще организира, следи процесите и ще ръководи служителите, ще се занимава и с това, което харесва най-много - ще общува с колегите си.
"Това е много важно, за да работиш добре, независимо колко сме различни с колегите. Както и да намеря мотивация в себе си и да я предам на другите", казва Ружина.
Опитът ѝ досега е бил изцяло в малки фирми в Германия, затова и е искала да види как се работи в голяма верига.
"Бях сигурна, че е много различно и все още - всеки ден - се впечатлявам колко големи са мащабите тук. Колко огромен е складът - като обем стока, който се съхранява в него, като брой служители, които работят тук и като мащаб на процесите на организация", разказва тя.
Посочва, че е с позитивни впечатления от голямата компания, тъй като в нея човек има много повече възможности за контакти, за развитие и за опит на различни позиции.
Ружина харесва нещата да са точни, добре свършени и да следват определено, работещо задание.
"Хубавото е, че в голямата компания има ясни протоколи на действие, а от друга страна има и гъвкава част. В една фирма не може човек да не е гъвкав. В Kaufland виждам, че хем има строго определени процеси, хем те биват оптимизирани много често, в зависимост от това кое работи най-добре. Изисква се обратна връзка и нещата много често се актуализират", обяснява тя.
Затова и би насърчила всеки, който смята, че има желание да се развива в тази област, да кандидатства за работа в Kaufland - заради страхотните възможности човек да се учи, а след това и да покаже способностите си.
Kaufland доразвива комуникационните ѝ умения, но ѝ дава и нещо ново - умението за организиране и планиране, за структуриране на времето и поставяне на приоритети. И усещането, че това, което прави, е от значение. По думите ѝ в Kaufland България трудът на всеки е важен, тъй като за да функционира тази "голяма машина" безупречно, така трябва да работи и всяка една част от нея.
Искрената радост, която Адриана изпитва от общуването с хора, е общото между работата и личния ѝ живот.
"През свободното си време обичам да съм с приятели, в работното - да създавам приятелства и контактът с хора е това, което ме вдъхновява и обогатява", казва тя. И въпреки че е в Kaufland от кратко, добрите познанства полека-лека вървят към приятелства.
След 7 години в огромния Берлин, Адриана се връща в Раковски, където е живяла преди да замине за чужбина. Не ѝ е тясно.
"Разбрах, че човек трябва да оценява положителните страни на това, което има, а аз съм пропускала да го правя. Оценявам това, че хем живея в Раковски, хем имам възможност да работя в голяма фирма като Kaufland, а в същото време живея в центъра на България и имам възможност да пътувам из страната и да откривам красиви места, за които преди не съм имала време", прави равносметката тя.
"Имам усещането, че човек където и да живее, би се развивал еднакво добре, ако работи с желание и влага усилия в това, което прави", допълва Адриана.
В България тя обича да ходи на къмпинг на спокойните незастроени плажове по морето - да, все още има такива, както и на палатка в планината. И важното е не толкова какво прави сред природата, а просто, че престоят там я зарежда и ѝ осигурява нужния баланс.
Препоръчва ни Бегликташ до морето, Ковачевица и Огняново в Западни Родопи, селцата в полите на Рила край Дупница и Сапарева баня - спокойно, изумително красиво богатство, което може да се оцени още повече след динамични работни дни и през перспективата на годините в чужбина.
Наемането на още хора като Адриана Ружина е цел и на работодателската кампания "Време е за ново начало" на Kaufland България. "Покажи на какво си способен", темата на разговора ни с Адриана, е и едно от посланията на тази кампания.
Защото намирането на работа, която може да стимулира и развива способностите е това, което всеки търси. С помощта на подходящ работодател, който полага усилия да помогне на всеки да покаже и изяви най-добре себе си, човек се чувства на правилното място.
Повече за кампанията и възможностите за работа в Kaufland България може да прочетете тук.