Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Gen Z и техният път към успеха

Gen Z и техният път към успеха Снимка: Lidl

Амбициозни, резултатни, със стремеж да се развиват не само професионално, но и като личности. Те дават много, но имат и високи очаквания. Те са Gen Z и обичат компаниите, които ще им осигурят път към успеха, но ще им дадат и така нужния баланс между работа и личен живот.

Неслучайно толкова много от тях избират за своя кариерен старт Lidl.

От пет години компанията развива своя стажантска програма и интересът към нея расте. През първата година са участвали петима студенти, а тази година 14 младежи, които учат в университети в пет различни държави, избраха да работят по конкретен проект в някои от ключовите отдели на ритейлъра. С близо 25% повече спрямо миналата година бяха кандидатурите на желаещите да получат тази възможност.

Този интерес показва, че Lidl е на прав път и умее да "говори" на езика на Gen Z.

Каква е тайната? Ще ви разкажем през опита на четирима Lidl таланти - участници в току-що приключилата стажантска програма на компанията.

Не просто стаж, а работа по конкретен проект и развиване на умения

Пресияна, Елена, Димитър и Пламен. Двама студенти по бизнес администрация, един по маркетинг, един по информационни технологии. Двама от тях следват в чужбина - Нидерландия и Германия, а двама - в България.

Това, което ги свързва е, че и четиримата избраха да прекарат два месеца от лятната си ваканция като работят по конкретен проект в Лидл България и така станаха част от юбилейния, пети випуск от Lidl стажанти.

И за всички тях това се оказа успешен избор.

"Предпочетох да не си пропилявам лятото, а да се развивам и да разбера повече за начина, по който работи бизнесът", казва Пресияна Ганева и амбициозно допълва, че след време ще основе своя компания и затова иска да се учи от хората и компаниите, които вече са успели в своята област.

Пресияна Ганева. Снимка: Lidl
Пресияна Ганева.

Димитър Недялков, който е студент по бизнес администрация в университет в Манхайм, Германия и заместник-председател на студентско сдружение "Бай Ганьо", разказва, че внимателно е проучил възможността за стажове в България.

"Исках да се впусна в предизвикателство и да правя нещо, което е различно от това, което уча. Този стаж за мен определено беше нещо такова."

Друг фактор, който е наклонил везните в полза на Lidl е, че президентът на сдружение "Бай Ганьо" в Германия е била стажант в компанията в България миналата година и е споделила невероятни отзиви за преживяването и натрупания опит.

Димитър Недялков. Снимка: Lidl
Димитър Недялков.

Пламен Цоков, който следва информационни технологии в Нидерландия, е доволен от възможността да работи по реален проект.

"Другата причина да избера Lidl е, че трупам опит не само в програмирането, а и в други сфери от професионалния живот като общуване с колеги, т.нар. меки умения - презентационни, изграждане на личен бранд."

Пламен Цоков. Снимка: Lidl
Пламен Цоков.

Елена Вутова изучава маркетинг в УНСС, но стажът в Lidl ѝ дава възможност да приложи както уменията си за анализиране на данни, така и творческа мисъл. Тя споделя, че стажът толкова ѝ е харесал, че би продължила кариерния си път в отдел "Продажби" на веригата.

Елена Вутова. Снимка: Lidl
Елена Вутова.

Gen Z, заслужава си!

Ясно е защо Gen Z избират Lidl, но какво стои зад усилията на смарт ритейлъра да привлече интереса на хората от това поколение? Защо с всяка година Lidl развива толкова активно младежките си програми, за да ги въведе в пазара на труда и да ги подкрепя в първите им професионални изяви?

Атмосферата по време на финалното представяне на проектите на стажантите разкрива отговора. Пресияна, Елена, Димитър и Пламен и останалите 10 стажанти представиха изключително интересни идеи, дадоха друг поглед върху иначе успешно действащи процеси в компанията и оправдаха доверието, което техните ментори и целият екип им гласува.

Както отбеляза Драгомир Илиев, управител "Стоково снабдяване и маркетинг": "Дори и не всички ваши идеи да бъдат приложени на практика, те са доста положителен импулс. Благодаря ви, че избрахте да събирате знания вместо тен на плажа и да се предизвиквате това лято, а с това да предизвиквате и нас!"

Стажантите, техните ментори и управителите на Лидл България по време на финалното събитие по проекта Снимка: Lidl
Стажантите, техните ментори и управителите на Лидл България по време на финалното събитие по проекта

За двата месеца стаж в отдел "Продажби и логистика" Пламен успя да разработи приложение, което спестява 16 работни часа на месец, 192 часа на година или 24 работни дни годишно в една от дейностите, свързана с отчитането на работното време на служителите. И това му носи удовлетворение.

Елена направи чудесен проект за "Перфектен ден" за служителите по време на натоварените дни около Коледните празници. За да вникне в работата и да я разбере в детайли, тя прекарва две седмици в магазини. Казва, че тогава се е чувствала най-полезна.

"Имаше и работа с клиенти, логистични задачи, аранжиране на промоционалните стоки - кое къде да се сложи, за да могат клиентите лесно да стигнат до тях. Работата във филиал се оказа комбинация между физически и умствен труд, което лично за мен беше много удовлетворяващо".

Димитър се постара с проекта си да улесни обмена на информация между различни звена, които работят по един и същи проект.

В отдел "Експанзия" Пресияна изготви стратегия и план за потенциален нов магазин, който може да се осъществи в бъдещето.

Акцията по почистването на р. Черни Искър Снимка: Lidl
Акцията по почистването на р. Черни Искър

Gen Z и техните лични проекти и мечти

Освен добре свършената работа по проектите, Пресияна, Димитър, Пламен, Елена и останалите им колеги - стажанти, не пропуснаха и да се забавляват, докато участват в общите събития на алумни общността от настоящи и предишни участници в младежки програми на Lidl.

Включиха се и в почистването на река Черни Искър, научавайки тънкостите на пейзажната фотография на специален уъркшоп, а намираха време и за своите хобита.

Пресияна пише стихове и обича да пътува, участва и в много благотворителни акции. Димитър кара мотор, а освен това е започнал да уча народни танци и това много му харесва, дори за всяка Коледа с приятели си подаряват елемент от народна носия и вече има почти завършен комплект. Пламен обича всичко, което се движи бързо - ски, колело, скутери, пробвал е да управлява, дори и малък самолет. Елена е играла в театрално студио, издала е книга, преподава роботика и рисува, а отскоро се е запалила по тичането.

След 10 години

След 10 години и четиримата ни герои от Gen Z ще са професионалисти с опит.

Обратно на клишетата - на тях им се работи, стига работата да успява да ги мотивира и да поддържа искрата, която запали в тях стажът в Lidl.

Дори кариерният им път да продължи на друго място, те вече ще имат този висок критерий и очаквания да си партнират с мотивиран екип, в компания, която ги цени и уважава и на която те дават най-доброто от себе си и виждат резултат.

Но не само това. И четиримата си се представят вече семейни, с деца. Тези, които учат в чужбина, казват, че искат да се приберат в България. Намират живота навън за по-скучен, отколкото тук и не искат да прекарват времето си само между дома и офиса, а да продължат да развиват любимите си хобита.

А кой не би искал колеги като тях?

Тагове: ad блок, лидл, lidl


 

Най-четените