Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

От любов към рециклирането: романтична история разказва как да се борим с пластмасата

От любов към рециклирането: романтична история разказва как да се борим с пластмасата

Пластмасата е един от най-употребяваните материали в света. През последните години производството на пластмаса нарасна стремително, с което замърсяването на околната среда с пластмасови продукти се превърна в един от най-важните екологични проблеми.

Как се случи това?

Производството и разработката на пластмасови изделия рязко се увеличават след Втората световна война, а днес животът без пластмаса би бил неузнаваем. Пластмасата направи революция в медицината с животоспасяващи устройства, с производството на каски, инкубатори и оборудване за чиста питейна вода, допринесе за намаляването на теглото на автомобили и джетове - спестявайки гориво и намалявайки замърсяването, направи възможно пътуването в Космоса.

Удобствата, които предлага пластмасата, обаче доведоха и до разкриване на тъмната страна на материала - днес пластмасата за еднократна употреба представлява 40% от пластмасата, произвеждана всяка година, според публикация на National Geographic. Много от тези продукти, като пластмасови торбички и опаковки за храна, имат продължителност на използване от минути до часове, но въпреки това те могат да останат в околната среда в продължение на стотици години.

Обезпокоителните факти

  • Половината от цялата пластмаса, произведена някога, е създадена през последните 15 години.
  • Производството се е увеличило експоненциално от 2,3 милиона тона през 1950 г. до 448 милиона тона до 2015 г. По данни на National Geographic се очаква производството дори да се удвои до 2050 година.
  • Всяка година около 8 милиона тона пластмасови отпадъци попадат в океаните от крайбрежните държави.
  • Пластмасите често съдържат добавки, които ги правят по-здрави, по-гъвкави и издръжливи. Много от тези добавки могат да удължат живота на отпадъците, като някои оценки варират до поне 400 години.

Микропластмаса

Веднъж попаднали в морето, слънчевата светлина, вятърът и вълните разграждат пластмасовите отпадъци на малки частици. Тези така наречени микропластмаси могат да бъдат открити във всеки ъгъл на земното кълбо, от връх Еверест до Марианската падина.

Микропластмасата се разпада допълнително на още по-малки парчета. Пластмасови микрофибри са открити в общинските системи за питейна вода, както и се носят във въздуха.

Микропластмаса е открита в повече от 100 вида водни организми, включително риби, скариди и миди, които слагаме в нашите чинии. Пластмаса консумират и сухоземни животни, което в някои случаи е фатално.

Това са само част от тревожните последствия от глобалното разпространение на пластмасови отпадъци. Ето защо е важно всички ние заедно да бъдем отговорни към създаването на един по-чист свят.

Бизнесът от своя страна прави все по-големи крачки в усилията си за намаляване и рециклиране на пластмасата. Този месец Лидл България обяви старта на мащабна информационна кампания под мотото "Рециклирането има смисъл".

Чрез предлагане на продукти от рециклиран материал, серия от комуникационни активности и акции за почистване на замърсени локации, Лидл България насърчава потребителите да намалят потреблението на пластмаса и да рециклират повече.

Емоционално видео, част от кампанията на Лидл България, показва как нашите усилия за по-чиста природа могат да доведат до промяна в разсъжденията и навиците на хората около нас. Създаването на рутина по отношение на рециклирането може да бъде повод за създаването на нови приятелства и връзки, показва видеото. Всички ние трябва да сме наясно, че не сме сами в тази мисия, защото голяма част от хората не рециклират, мислейки си, че никой друг не го прави.

Лидл България има за цел не само да допринесе с действията на компанията за по-чиста природа, а и да мотивира и вдъхнови потребителите, като им покаже, че когато сме заедно, с малки крачки можем да постигнем всичко.

Информационната кампания е част от мащабната стратегия на Schwarz Gruppe - REset Plastic, която Лидл България следва неотменно вече близо четири години. В изпълнение на стратегията REset Plastic Лидл България работи по изпълнението на две цели - да намали количеството пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка с 20% до 2025 г. и да направи 100% от опаковките на продуктите си собствена марка максимално рециклируеми. За постигането им компанията прилага редица последователни мерки.

 

Най-четените