Едно по-различно BMW

Различните сигнатури на моделите на автомобилните производители често са енигма за мирните граждани, а дилърите хвърлят много усилия да обясняват кое какво е и защо някоя малка буква се оказва от голямо значение.

За BMW поне знаем, че четните версии на моделите са по-софистицирани вариации на нечетените. Например 4-та серия е по-луксозният и спортен малък седан в сравнение с 3-та, спортното купе на BMW вече не е 3-та серия, а 4 -та и т.н.

Ако някой може да намери ниша в нишата и да направи от това бизнес, това са точно BMW.

В случая имаме първа среща с BMW X2. Както предполага абревиатурта му това е спортната, по-изпъната и дизайнерска версия на добре познатото Х1.

Първото нещо, което забелязвате в тази кола, е, че тя е малко по-различна от всичко онова, което сме свикнали да наричаме "BMW". Умишлено различна. В X2 има дори нещо хипстърско - стари, винтидж елементи в модерна визия.

По-ниска е със 7 сантиметра от Х1 и по-къса с 2.

Особено силно впечатление правят два дизайнерски елемента:

1. Допълнителната емблема на BMW, която се намира на задната (С) колона. Тя е жив спомен от един любим детайл на класическите купета на BMW като2000 CS и 3.0 CSL и подсказва дискретно за спортните гени на BMW X2. Или както се шегуват в някои ревюта на модела - това BMW е толкова различно като линия от останалите си събратя, че емблемите отстрани са за да сте сигурни коя е марката.

2. Дори „второто лого" на Баварците - бъбрековидна радиаторна решетка - при BMW X2 е с обърната форма, така че да се разширява в долната си част.

Всичко в силуета на колата и в купето вътре говори, че това е автомобил за търсещите да се различават, да изразяват индивидуалност и да са винаги на върха на вълната в новите неща. BMW X2 се адаптира към онзи много взискателен градски персонаж, който иска по свой начин да демонстрира присъствието си в средата.

Силно дигитален, много отворен към нови неща, свръхмобилен и информиран, доста критичен към всичко и със самочувствие. Ако X2 имаше душа, това щеше да е краткото му хуманоидно описание.

Дизайнът

Друго, което прави впечатление във външния вид на колата, са линията на покрива, ниската графика на прозорците, подчертаните (и издадени над равнината на вратите) прагове и леко правоъгълните арки на калниците. X2 има и характерни ауспухови накрайници, които на всичкото отгоре не са визуално менте, както на много автомобили напоследък, а са си масивен хромиран метал, през който директно излизат газовете.

Пратктически Q&A:

Има ли достатъчно разстояние за сядане отзад? - Да, ако водачът е 1.80 м, зад него спокойно може да седне още един със същия ръст.

Има ли достатъчно място над главата за този, който седи отзад - Да, има. Дори и да е по-едър, задните седалки могат да се изтеглят напред и надолу, така че пак е ок.

Как е багажникът? - Добре е, на практика е толкова голям, колкото на Х1. (с разлика от няколко кубични сантиметра).

Има ли достатъчно място за разни неща в купето? - Има. Например в джобовете на вратите спокойно се събира (и има специален слот за това) бутилка с минерална вода от литър и половина.

Ще пали ли през зимата? - Ще пали, но само на тези, които не задават глупави въпроси :).

Динамиката

Отбелязваме със задоволство контрастните шефове на тапицерията и палим.

Чуваме характерния звук на дизеловия xDrive25d със 170 кВт (231 к.с.) - достатъчно, за да се чувстваш звезда на пътя.

Ако искате така популярния напоследък (пак) бензин, то вариантът, който е наличен в момента е sDrive20i със 141 кВт (192 к.с.). А вторият популярен дизелов мотор еxDrive20d със 140 кВт (190 к.с.). (Другите разновидности са трицилиндровото X2 sDrive18i, който не е обаче 4х4, както и четирицилиндровите X2 xDrive20i, X2 sDrive18dи X2 xDrive18d.)

Моделът, който тестваме, е M Sport X, като той и M Sport са серийно оборудвани със спортно окачване с по-стегнати пружини и амортисьори, както и снижено окачване.

Колата има динамичен контрол на амортисьорите, включително снижаване на каросерията с 10 мм. Настройките на окачването могат да бъдат контролирани според предпочитанията. X2 вози малко твърдо, няма какво да се лъжем. Усещaнето все пак е за шофиране на спортна лимузина, а не на SUV, сигурно и заради по-лекото купе.

Размерите на колата са много добри - почти няма място, на което да не можете да паркирате, а цялото усещане в пространството е за компактност, която обаче не е свързана с някакви компромиси. Разбира се, това много зависи от вашия лайфстайл.

Ако сте свикнали да пазарувате все едно едно ще се запасявате срещу голямо и ненадейно бедствие (като вчерашния софийски дъжд), може би трябва да се замислите за нещо наистина голямо.

На пътя X2 се държи като представител на немската фамилия. Набира бързо, без да е най-"наточеният" модел на марката, стои здраво на пътя, има добра динамика, стабилен е в завоите, не се люлее като самотна лодка в бурно море.

Моторът можеше да е малко по-тих. В ревютата на xDrive20d обръщат внимание точно на тихата му работа, но нашият случай не е точно такъв - имайте предвид, че караме само градско обаче.

Видимостта назад е ограничена заради страничните колони и съответно - малкият заден прозорец - нещо, което е много характерно и за конкурентите на X2 като например в Range Rover Evoque.

Оборудването

Интериорът вътре е интересен. Ако познавате добре марката, ще видите доста приемственост с други модели.

Нещо, което веднага ще харесате, е пълноцветният BMW Head-Up дисплей, който освен визуализация на скоростта, показва например и радиостанцията, която слушате, мигачите, и т.н.

На спортния волан също трябва да обърнем внимание - изглежда добре, има точния диаметър и е удобен и стабилен за хващане, кожата е топ класа.

Интеграцията на BMW Connected и BMW ConnectedDrive Services позволява на водача да ползва и двете системи в BMW X2.

Малко катран в кацата с дигиталния мед слага факта, че Apple Car Play е наличен срещу допълнително заплащане. Не разбрахме дали Android е вграден и дали може да се инсталира допълнително.

Разбира се, че BMW X2 е оборудвано с най-актуалните технологии и по отношение на асистиращите системи. Асистентът за паркиране например облекчава живота когато се налага да търсиш място за паркиране. Той разпознава самостоятелно подходящите паркоместа и по желание паркира автомобила автоматично, ако са разположени успоредно на пътното платно.

Новините

Най-четените