Представянето на нов автомобил с марката Ferrari винаги предизвиква вълнение и любопитство.
А когато от марката обявят, че това ще е и най-мощният им сериен автомобил, очакванията са дори още по-големи.
В средата на седмицата брандът представи първия си плъг-ин хибрид и с него вдигна наистина високо летвата.
Ferrari SF90 Stradale идва с 3,9-литров осемцилиндров двигател и три електрически мотора. Заедно те могат да достигнат мощност от 986 конски сили, което е своеобразен рекорд за производителя. Колата е с осемскоростна трансмисия, която е копие на тази в състезателните автомобили на Ferrari във Формула 1.
Stradale ускорява от 0 до 100 км/ час за малко над две секунди и достига максимална скорост от 340 км/ час. Основната идея е моделът да функционира най-вече като хибрид и да разчита на комбинацията си от двигател с вътрешно горене и електромотори.
Ако е задвижван само с електричество, автомобилът може да измине около 25 км и да вдигне максимална скорост от 136 км/ час. За мнозина тези цифри никак не са впечатляващи, особено когато говорим за Ferrari, но създателите на Stradale уточняват, че така колата няма да хаби излишно много гориво, докато е в градските задръствания.
SF90 дължи мощността си и на по-лекото си купе.
Дизайнерите признават, че плъг-ин задвижващата технология е 269 кг по-тежка от двигателя с вътрешно горене.
Използването на алуминий и карбон обаче прави крайния продукт по-лек от други модели Ferrari. На теория Stradale трябва да е по-бавен от другите коли на бранда, но малкото му тегло (1570 кг) и новата скоростна кутия с двоен съединител го правят далеч по-пъргав.
Интериорът на SF90 също претърпява някои промени. За разлика от повечето нови автомобили Stradale няма огромен екран за инфотеймънт системата в средата на предното табло. Вместо това всички дисплеи са пред шофьорското място. Така навигацията, скоростта и всички други данни са точно пред очите на водача.
От Ferrari казват, че са мислили интериорния дизайн с идеята шофьорът да сваля ръцете си от волана възможно най-малко пъти.
По кормилото има чувствителни на допир зони, които заместват традиционните бутони. Дори и бутонът за стартиране и спиране на автомобила е заместен от сензор за допир.
На предното табло също има сензори - за контрола на температурата в колата, нагласянето на страничните огледала и други. Колата има и система, която проектира на предното стъкло информация, необходима на водача.
Първите бройки от SF90 трябва да са при клиентите в началото на другата година.
Ferrari има и други хибридни модели, но досега не са произвеждали плъг-ин хибриди. Първо беше хибридът LaFerrari, който беше представен през 2013 г., а след това и LaFerrari Aperta от 2016 г. Базовите модели на тези хибриди са на цени съответно от 1,6 и 2,2 млн. долара. Stradale със сигурност няма да е бюджетна кола, но ще е по-евтина от предшествениците си.
Ferrari планира Stradale да влезе в серийно производство. С други думи, моделът няма да е една от онези колекционерски находки, от които се изработват едва няколко бройки.
Това и опитът на марката постепенно да направи преход от двигателите с вътрешно горене към електромобилите, които се смятат за бъдещето на автомобилизма.
Компанията не планира скоро да разработи и пусне на пазара изцяло електрическа кола, но във все повече държави се налагат рестрикции на бензиновите и дизеловите автомобили.
Така че въпросът не е дали суперколи като тези на Ferrari ще станат напълно електрически. Въпросът е просто "Кога?".