Ford поднесе голямата изненада на автомобилното изложение в Детройт с нова версия на легендарния си модел GT. Супер автомобилът, който ще е пряк съперник на топ моделите на Ferrari и Lamborghini, влиза в производство в края на 2016 година.
Възроденият GT е с шаси и каросерия, изработени от карбон и алуминий и се задвижва от 3,5-литров V6 EcoBoost мотор с две турбини и мощност над 600 конски сили. Конструкторите на Ford се отказват от атмосферните V8 мотори в името на новите технологии при двигателите.
Цената на GT също ще е близка до тази на европейските супер автомобили - 320 000 евро, въпреки че все още не е официално обявена от компанията.
„Новият GT е израз на възможностите на най-новите технологии на Ford, включително EcoBoost моторите и вижданията за аеродинамиката - заяви на представянето на колата главният изпълнителен директор и президент на Ford Марк Фийлдс. - Работим по този проект от малко повече от година.
Фийлдс подхрани и спекулациите, че с новия GT Ford може да се върне на пистата, намеквайки за бъдещо участие в GT класа в „24 часа на Льо Ман" догодина.
„Не бива да забравяме, че първата ни иновация като компания не е направена в лабораторията, а на пистата", обясни Фийлдс. Малко по-късно говорител на Ford обясни, че евентуално участие в Льо Ман е „добра идея".
Моментът за това няма как да е по-подходящ - през 2016 се навършват 50 години от победата на Ford в Льо Ман, с която американската марка слага край на шестте поредни победи на Ferrari в надпреварата. От своя страна Ford печели с GT четири поредни победи в Льо Ман.
Новият GT напомня дизайна на оригинала, както и на супер автомобила със същото име, появил се през 2004 - предишният опит на Ford да възроди легендата от Льо Ман.
Предницата повтаря чертите на оригиналния автомобил, но оформлението на задницата е изключително агресивно и там присъстват някои от най-модерните аеродинамични решения.
V6 двигателят работи със 7-степенна трансмисия с двоен съединител, а в списъка на серийното оборудване влиза регулируемото окачване, керамични спирачки и волан, сякаш зает от болид от Формула 1.
Вратите на двуместното купе се отварят вертикално, а производствената серия на новия GT ще е повече от ексклузивна - 1200 бройки.
Неговият предшественик постигна производствен тираж от малко над 4000 бройки между 2004 и 2006 година.