Концептуалният GT на Opel успя да развълнува феновете и медиите на автомобилното изложение в Женева през миналия месец, но от компанията веднага уточниха, че няма голям шанс да видим серийна версия на вълнуващото купе. Малко по-късно обаче, шефът на Opel Карл-Томас Нойман смени курса и намекна, че все пак възроденият Opel GT може и да стигне до серийно производство.
Ако това стане обаче, отсега трябва да се очаква, че GT няма да получи платформа, създадена за задното задвижване, което ще подхожда най-много на този модел. Причината е проста - в момента Opel няма платформа за модел със задно задвижване. Затова най-вероятно ще се използва дериват на системата за задвижване на четирите колела, която вече присъства при Mokka X.
Инженерите на Opel ще трябва да решат още една задача, за да улеснят серийното бъдеще на GT - трябва да се намери подходяща трансмисия, чийто размери да са достатъчно компактни, за да се вмести в малкото пространство, което обещава купето, като заданието се усложнява от факта, че моторът ще е надлъжно разположен и ще задвижва задния мост, където ще се появи задния диференциал от вече споменатия Mokka X.
И накрая, в Opel трябва да бъдат убедени, че пускането на GT на пазара ще донесе икономически изгоди за марката, като се има предвид, че в този случай става въпрос за нишов пазар.
Карл-Томас Нойман вече заяви, че „има възможности" Opel GT да стигне до серийно производство, така че засега все още няма да се отказваме. Но дори и проектът да получи зелена светлина, то реализацията му няма да се случи особено бързо, тъй като в близко бъдеще Opel ще налага по-важни за марката модели.
Става въпрос за следващото поколение Insignia, което ще се появи по-късно тази година, а догодина ще станем свидетели на второто поколение на Ampera (Volt за моделната 2016 година) и Ampera-e (Bolt за моделната 2017 година). И това са само три от общо 29-те модела, които Opel планира да представи до края на това десетилетие.
Дали Opel GT ще е една от тях? В момента е трудно да се каже, но тъй като все още сме в сферата на пожелателното мислене, то да си пожелаем и по-бързо развитие на проекта Buick Avista, който има реалистични шансове да стигне до серийно производство и от него ще се получи страхотен автомобил, с който да се възроди легендата Calibra.