За първи път видяхме този луксозен електрически седан преди три години. Тогава обаче той беше концепция, която изглеждаше по-скоро като извадена от Gran Turismo, особено заради заявката за партньорство между Audi и Porsche.
После колата за кратко се появява в "Отмъстителите: Краят", което допълнително въодушевява ценителите.
Сега Audi E-Tron GT се превръща във факт и феновете имат достатъчно причини да са в еуфория.
Автомобилът изглежда впечатляващо еднакъв с показаните концептуални изображения - спортен, стилен и с агресивен дизайн, който да намеква за мощ и високи скорости. Още повече, че през 2017 г. Audi заявява, че колата би трябвало да е напълно готова до 2020 г. и спазва почти дословно това обещание, при това в условията на пандемия.
Под капака е вложена същата технология, която Porsche използва за своята електрическа суперкола - Taycan. В случая Audi успява да извлече максималното от иновациите, вложени в Taycan, като мощността на E-Tron GT достига еквивалента на 470 конски сили. Специалната RS версия пък ще може да се похвали с до 590 конски сили.
И двата варианта ще се предлагат със специален режим на каране, който ще предоставя допълнителна мощност от съответно 522 конски сили за стандартния и 637 конски сили за RS модела.
Ускорението от 0 до 100 км/ч става за около 4 секунди, при положение, че колата тежи над 2300 кг.
Батерията на E-Tron GT използва специална 800-волтова технология, която не просто позволява безпрецедентна мощност, но и осигурява скоростно зареждане без еквивалент при конкурентните спортни електромобили. Само за пет минути възстановяват пробег от 100 километра, стига наблизо да има подходящата станция за бързо зареждане.
Както посочват от "Jalopnik", електромобилите често не могат да достигнат максималната си скорост на зареждане, защото прегряват, но от Audi намират елегантно решение на този проблем - инфотейнмънт системата подсказва кога температурата при зареждане е оптимална. Компанията уточнява, че най-качествено E-Tron GT се зарежда при температура на батерията от около 30 градуса.
С едно зареждане електрoмобилът може да измине 500 километра, но брандът заявява, че тепърва ще работи по увеличаването на пробега. И въпреки че е електромобил, от Audi не са се въздържали да прибавят масивна фалшива решетка, която да внушава още повече респект към E-Tron GT.
Интериорът на електромобила не отстъпва - колата е с едно от най-високотехнологичните купета, правени някога от Audi.
Тук компанията явно цели да влезе в почти пряк сблъсък с Tesla и техните електрически автомобили, за които Мъск се шегува, че са "електромобил, закрепен към компютър". E-Tron GT е снабден с два екрана - един от 12,3 инча и един от 10,1 инча. Благодарение на тях почти всичко в тази кола може да се контролира само с няколко докосвания.
Все пак не можем да не отбележим, че това представяне си имат своята цена. Базовата версия на E-Tron GT започва от почти 100 хил. евро, а RS вариантът - от 130 хил. евро. За екстри като седалки с масаж и озвучителна система от Bang & Olufsen се доплаща.
Ясно е, че от Audi тепърва ще залагат на серията си E-Tron, но сега колаборацията с колегите им Porsche помага фирмата да се прицели в сегмента на луксозните и свръхбързи седани. А това за Audi е мечта, която постепенно се превръща в реалност.