Mercedes-Benz най-накрая ще влезе в пряка конкуренция с луксозния Model S на Tesla и Porsche Taycan. Брандът представи "S-класата на бъдещето" още през лятото на миналата година, но тогава снимките на футуристичния електрически седан показваха, че всичко е на ниво концепция.
По-малко от година по-късно става ясно, че Mercedes-Benz EQS навлиза в серийно производство, а заедно с това излизат и все повече подробности как ще се представя електромобилът на пътя.
Пробег от 700 километра с едно зареждане - това е може би най-впечатляващата характеристика на EQS.
Новината потвърди изпълнителният директор на Daimler - Ола Калениус, по време на срещата на акционерите в концерна. Калениус подчерта, че през 2021 г. започва нова ера за Mercedes-Benz, а новият електромобил ще зададе и нов стандарт в производството на високобюджетни електрически автомобили.
Той обаче отказа да разкрие други детайли и характеристики, освен че EQS ще е на пазара най-рано в средата на следващата година и че моделът ще носи всички характеристики на S-Class - както в дизайна, така и в интериора.
Ясно е, че сравненията с Model S на Tesla са неизбежни. Новата, подобрена батерия на калифорнийската компания също се очаква да осигурява до 700 километра пробег с едно зареждане. Знае се и че Tesla са ненадминати по отношение на софтуера в електромобилите си, поне за момента.
Илон Мъск обича да се шегува с Apple, че също като тях може да продаде компютър за 50 хил. долара, но към този компютър идва и чисто нова електрическа кола.
Така че от Mercedes-Benz имат да догонват висока летва, която няма да стигнат единствено с екстри като естествена кожа и махагон в купето.
Въпреки многото неясноти, вече се говори, че германската компания подготвя и изцяло електрически SUV, отново във високия ценови сегмент. Този мистериозен кросоувър най-вероятно ще прилича на шасито на GLC, но с леки изменения, за да изглежда по-модерен и да допада на по-широка аудитория.
Тази серия скъпи електрически автомобили ще се произвеждат във фабриката в Зинделфинген, но батериите ще идват от Щутгарт. Мощността, която ще предлагат на купувачите си, е от 400 до 600 конски сили. Възможно е все пак да един модел да се предлага в няколко разновидности в батерията и съответно - в пробега и крайната цена.
Оттам нататък на Mercedes-Benz ще им се наложи и да успеят да се позиционират в сегмент, в който за момента господства Tesla - компания, която няма никакво намерение да се отказва от лидерското си място.