Над 80% от колите в автоборсите са катастрофирали, а след това се продават масово след лек козметичен ремонт, но с повреди в двигателите, превъртян километраж, липсващи въздушни възглавници и т.н., съобщава Нова телевизия.
Официална статистика за катастрофите, причинени от неизправни автомобили, в България все още няма, но според Института за пътна безопасност един на всеки четири инцидента по пътищата у нас се дължи именно на това.
В Асоциацията на вносителите членуват 130 автокъщи. Категорични са, че автомобилите им били в безупречно състояние, а всяка кола минавала през оторизиран сервиз. Не така обаче било в сивия сектор, който държи почти половината пазар. В Дупница определиха обвиненията за нелоялна конкуренция.
Най-често срещаните проблеми, според експертите обаче, не били видими - като липсващи въздушни възглавници или превъртян километраж. Затова от Института за пътна безопасност предлагат нов държавен орган да контролира състоянието на старите коли.
Друго предложение е да се направи задължителен прегледът в оторизиран сервиз. Интересна е и идеята да се въведе предоставянето на 6-месечна гаранция и възможност за връщане на автомобила до седмица. Тази практика вече съществува в Европа, а от страна на бизнеса също има съгласие по темата.
Ами като се знае кои са собствениците на на т.нар. автокъщи. .....Чудя им се на акъла на тези, които им се доверяват.