13 училища стават център на общността

Тринадесет училища в България ще се включат в проект „Училището като център в общността" в началото на февруари.

Учениците на XXI век трябва да бъдат конкурентноспособни, креативни, предприемчиви, адаптивни в работата в различна културна среда, да правят информирани избори за своето здраве и бъдеще. Това каза по време на представянето на проекта Крис Джоунс, международен експерт в създаването и развитието на общностни училища. Моделът е приложен в 55 страни по света.

Проектът „Училището като център в общността"на Национална мрежа за децата и цели да превърне училището в отворен и многофункционален център, който създава, поддържа и свързва общността от ученици, учители, родители и други участници в обществения живот на дадено населено място. Училищата, които ще бъдат включени в проекта, са избрани след конкурс, в който всяко е трябвало да попълни кратък въпросник с обща информация за работата си и визията си за развитие.

„Развиването на училището като общност е един от начините за постигане на така желаните промени в образованието, за подобряване на средата и климата в училище, за активно включване и участие на различни партньори от общността в училищния живот и за припознаване на училището като място за събиране и вземане на важни за общността решения", каза пред журналисти изпълнителният директор на НМД Георги Богданов.

Избрани за участие в проекта са СОУ „Васил Левски" (Вълчи дол), ОУ „Иван Вазов" (Горна Оряховица), ОУ „Неофит Рилски" (с. Дерманци), Хуманитарна гимназия „Св. Св. Кирил и Методий" (Добрич), СОУ „Св. Св. Кирил и Методий" (Игнатиево), ОУ „Васил Левски" (с. Караджово), СОУ „Бачо Киро" (Павликени), СОУ „Нешо Бончев" (Панагюрище), ОУ „Добри Войников" (с. Победа), ОУ „Васил Левски" (Правец),
ОУ „Н.Й.Вапцаров" (с. Селановци), ОУ „Димитър Петров" (Сливен), 26 СОУ „Йордан Йовков" (София).

Екипи на избраните училища ще преминат през тридневно интензивно обучение с международните експерти и лектори Крис Джоунс и Елена Фомина, ще направят анализ на ситуацията в училището си - силни и слаби страни, съществуване на добри практики и ресурси, като за целта ще бъдат подпомогнати от обучени консултанти. Училищата ще разработят и собствени планове за развитието си като общностни центрове.

Новините

Най-четените