Министерството на туризма ще отдели 18 млн. лв. от бюджета си за 2022 г. за реклама. Това стана ясно по време на блиц контрола на ресорния министър Христо Проданов в парламентарната комисия по туризъм.
Пред депутатите министър Проданов предложи да бъде изготвен задълбочен анализ на сектора, за да може при приемането на следващия бюджет да има аргументи пред финансовото министерство защо трябват повече средства за туризма.
Министерството на туризма вече е започнало съставянето на стратегически анализ за националната рекламна кампания на базата предложените в проектобюджета на ведомството за тази година 18 млн. лева за тази цел.
Според този анализ България ще се рекламира като туристическа дестинация с телевизионна и дигитална реклама, инфлуенсъри, журналистически турове и други. Щом проектобюджетът за 2022 г. бъде одобрен от Народното събрание, ведомството ще публикува и повече подробности за стратегията си за реклама.
Министърът обясни, че ще бъдат използвани и всички съществуващи към момента възможности и рекламни материали, които са в наличност и са платени от министерството през годините, за да стане по-интензивна и бърза рекламата за този сезон. За останалото ще се следва стратегическия план.
Проданов обърна внимание и на въпроса с дивото къмпингуване. По думите му в страната липсват регулиран начин и места, където да може да се практикува такъв вид туризъм, а страната ни се явява като бяло петно на картата на Европа.
По думите му къмпинг туризмът е доста перспективен, особено в рамките на ковид пандемията. Според него също така къмпингарството не е конкуренция на хотелиерите, защото, който си е позволил 80 000 лева за кемпер, едва ли има проблем да спи в най-скъпия хотел, а просто това са хора, които обичат такъв вид туризъм.
Според него проблемът с къмпингуването може да се реши при партньорство между държавата и общините, като се създадат специални места за диво къмпингуване и те се регистрират и картографират.
"Когато има регламент, определено е мястото, както и задължение за това кой да извозва боклука, това е стимул за общините и държавата като цяло", коментира Проданов.
Министърът също така посочи, че сегашният зимен сезон е по-добър от този през 2021 г., като до момента платените нощувки са около 2,5-3 пъти повече. Все пак страната ни е далеч от резултатите от зимния сезон през 2019 г.