"Не се сбъднаха апокалиптичните сценарии за туризма в България", с патос обяви от парламентарната трибуна министър Николина Ангелкова. Пропусна само да спомене, че голяма част от тези апокалиптични сценарии идваха от самото министерство и често бяха изричани от самата нея.
Откакто пое новосъздаденото министерство, не минава и седмица без Ангелкова да направи прогноза за развитието на отрасъла. А прогнозата е според настроението - от крах и срив на записванията до рекорден прилив на туристи. "Ситуацията е динамична", каза самата тя за водещо специализирано издание.
"Министерството работи от година и половина по проблеми трупани 30 години", оплака се днес министър Ангелкова в отговор на депутатско питане. Не посочи обаче нито проблемите, нито решенията им.
На въпрос за дългосрочна стратегия за привличане на по-богати туристи и уникалност, Ангелкова посочи като приоритет изграждането на пречиствателни станции в Равда и Лозенец. Това е уникално, безспорно.
Дали ще привлече обаче по-заможни туристи е трудно да се прогнозира. Все пак ситуацията е динамична.
Днес богатите туристи харесват пречиствателни станции, утре заводи за боклук. Но министър Ангелкова винаги има няколко скрити коза в ръкава си.
Ако смятате, че целта на конкурса за лого беше да се избере лого на страната, жестоко се лъжете. Такова не бе избрано. Обаче имаме достатъчно шарени рисунки за изложба в Квадрат 500. По-културен туризъм от това и Вежди не може да измисли, а от Лувъра вече треперят от страх, особено след казана с таратор, който имаха честта да наблюдават отблизо.
Оградата по границата също е обект с висока туристопривлекателна стойност. По-платежоспособните туристи ще бъдат разхождани с хеликоптер да видят това уникално съоръжение, на което могат да съперничат само Айфеловата кула и Бруклинския мост. Валери Симеонов пък ще влезе в ролята на гид, след обучението, което лично премиера Борисов му проведе. За ВИП гости разходката ще бъде с джипките от Камерън, а за по-обикновени туристи - с АТВ-то на Динко.
За истинско развитие на културния туризъм ще бъдат организирани специални събори в Арена Армеец. Ако още не сте се сетили мероприятието с учителите на Меглена Кунева е само генерална репетиция. Да проверим как гърми черешовото топче, за да не се изложим пред чужденците.
Цел номер 1 на министерството е превръщането на България в целогодишна дестинация. Между летния и зимния сезон обаче има два малки периода, в които броят на туристите намалява. Майската дупка спокойно можем да запълним с продаване на билети за матурите. С всичкия екшън и цялата драма около тях, няма как да не предизвикаме интерес. В краен случай можем да въведем матура по хора и ръченици, на която учениците да бъдат изпитвани на всичките 22 танца, научени в училище. И без туй в главата на чиновниците народните носии са на първо и единствено място, когато стане въпрос за визуално представяне на родината.
Наесен пък можем да въведем задължителни референдуми, на които да питаме всяка година едни и същи въпроси. Чуждите туристи ще могат да си платят за място в СИК и "едно неповторимо и вълнуващо изживяване", тип "заложническа криза" в голяма спортна зала по избор. За доброто настроение пък винаги ще могат да се грижат ту хората на Слави, ту момичетата на Нешка.
За тези, които могат да си позволят 1,60 за билет, метрото също е една чудесна атракция, а за най-заможните - срещу винетка от 97 лева могат да видят няколко магистрали между София и Варна и Лиляна Павлова на снегорин.
Не се препоръчва само носенето на светлосин костюм, защото една непозната жена може да ви грабне и да ви закара на секундата у дома по средата на ваканцията. Удачен вариант се розовото. Точно като онова прочуто костюмче на министър Ангелкова и като за бъдещето на самия туризъм. Сега остава само да намерим лого.