Българските зрители имаха шанса да се насладят на поредното медийно шоу в последните дни - в жанра от медиите за медиите. „Господари на ефира" отново влязоха в ролята на колегиален коректив, за да връчат златен скункс на друга телевизия - този път на БНТ.
Причина за решението е фактът, че обществената телевизия е „позволила" нейно предаване да изтече в интернет, преди да бъде излъчено.
Разбира се, фактът, че около неизлъченото предаване на Валя Ахчиева за детските ваксини се вдигна толкова шум, трябваше да задейства червената лампа в националната телевизия - че е необходимо това решение да бъде аргументирано пред аудиторията, за да се разсеят съмненията за цензура и външна намеса.
Въпреки това грешката на телевизията да бъде подчертавана с „награда" от друга телевизия е комично. След опита на "Господари на ефира" (Нова телевизия) да връчат златен скункс на Венелин Петков от bTV заради късната емисия на запис, повтарянето на упражнението с БНТ изглежда така, сякаш две от националните телевизии дължат на третата отчет за дейността си.
В това отношение всички радетели на Закон за медиите могат да са спокойни - вече има някой, който „регулира" медиите с удоволствие и смях зад кадър. Без да е ясно кой му е отредил тази роля и пред кого се отчита.
Ако трябва да сме честни, и трите национални телевизии отдавна не предлагат продукт на кой знае колко високо ниво. Вместо конкуренцията да води до повишаване на качеството, ефектът е противоположен - в битката за рейтинг на едно риалити се отговаря с друго от същия калибър, а на турския сериал се отговаря с индийски.
Сутрешните блокове и на трите телевизии са се превърнали във въртележка на едни и същи лица, които изказват до болка познати тези и най-безсрамно го карат по опорни точки. Водещите „обясняват на хората" всичко така, сякаш хората не могат да преглътнат информация, която не е смяна до елементарно изречение, извадено от разговорния език.
Показването на двете гледни точки се е превърнало в „балансиране" на едно мнение с противоположното, без от това да следва конкретен извод. Публицистиката се изчерпва въпросително ехо, което повтаря последното изречение от отговора на госта, придружено с кимане с глава.
Надпреварата за рейтинга се заключва в ползване на различни пипълметрични агенции.
Зрителите отдавна нямат избор - която и програма да пуснат, получават все същото качество.
На този фон раздаването на златни скунксове от една телевизия на друга изглежда комично. Всички миришат еднакво - не на люляк.